بررسی و راهنمای خرید

مقایسه گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

مقایسه گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

گوشی های قاتل پرچمدار یا پرچمدار کش جوری وارد بازار شده اند که آدم میگه برای چی یک گوشی پرچمدار بخرم، که امروز تو این مطلب قصد داریم گوشی شیائومی 11T Pro را  با گوشی سامسونگ S21 FE مقایسه کنیم ، پس همراه باشید با یک رقابت سنگین و نفس گیر!

مقایسه طراحی گوشی های 11T Pro و S21 FE

توی بخش طراحی اگر بخواهیم از جنس متریال و ساخت و کیفیت صحبت کنیم ، شیائومی 11T Pro قطعا برگ برنده رو داره چون کیفیت ساخت و متریال خیلی خوبی نسبت به سامسونگ S21 FE دارد. البته تو بخش طراحی سامسونگ یک برگ برنده داره و اینه که S21 FE گواهی IP 68  که تا 1.5 متر زیر آب به مدت 30 دقیقه مقاومت داره ولی شیائومی 11T Pro گواهی IP53 که فقط مقاوم در برابر پاچش آب و باران هست . که اگه ضدآب بودن براتون مهم باشه سامسونگ براتون بهتر خواهد بود. 2 نکته دیگری هم وجود داره اینه که ، شیائومی 11T Pro بخاطر سایز بزرگتر 6.67 اینچی و سامسونگ اس 21 اف ای سایز 6.4 اینچی داره و گوشی خوش دستی نسبت به شیائومی هست و نکته بعدی اینکه دکمه های موسیقی و پاور در سامسونگ کمی با فاصله است و تجربه کاربری ضعیفتری نسبت به شیائومی دارد.

مقایسه صفحه نمایش گوشی های 11T Pro و S21 FE

این بخش جائییکه رقابت خیلی پایاپای و برابر است. رقابت بین نمایشگر داینامیک 2x AMOLED در مقابل Super AMOLED و هردو 120 هرتزی که از HDR10+ پشتیبانی میکنند. البته گوشی 11T Pro علاوه بر قابلیتهای گفته شده از دالبی ویژن هم پشتیبانی میکنه.

مقایسه گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

از نظر روشنایی هردو خوبن و زیر نظر نور مسقیم آفتاب عملکرد عالی دارند و یک رقابت تنگاتنگ بین این دو گوشی وجود دارد. حالا اگر بسیار موشکافانه به این بخش نگاه کنیم باید بگیم که در گوشی S21 FE نمایشگر آداپتیو نیست ولی 11T Pro قابلیت آداپتیو داره یعنی نرخ نوسازی 120 هرتزی رو اتوماتیک انجام میده یعنی هرجا لازم باشه 120 میشه و هرجا نباشه 60 هرتزی خواهد بود که این مسئله برای مصرف باتری تاثیرگذار خواهد بود.

مقایسه باتری گوشی 11T Pro و S21 FE

در بخش باتری میشه گفت پیروز بی چون و چرا گوشی 11T Pro است. چون یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت با یک آداپتور 120 واتی در مقابل باتری 4500 میلی آمپر ساعت با یک شارژر 25 واتی که 95 وات اختلاف بینشون هست 😊

شما میتونید در عرض 10 تا 15 دقیقه گوشی 11T Pro رو فول شارژ کنید در مقابل سامسونگ حدود 80 دقیقه طول میشکه تا فول شارژ بشه. 1 ساعت Call of duty بازی کردن با 11T Pro حدود 13 یا 14 درصد شارژ کم میکند ولی 1 ساعت بازی یا سامسونگ S21 FE حدود 25 درصد شارژ کم میکند. که در کل اگر عملکرد باتری براتون مهمه 11T Pro انتخاب خیلی خوبی خواهد بود.

مقایسه دوربین 11T Pro و S21 FE

در بخش دوربین تفاوت هایی مهم بین دو گوشی وجود داره. گوشی 11T Pro لنز اصلی 108 مگاپیکسلی و S21 FE لنز اصلی 12 مگاپیکسل داره ، اما بهتره که عدد و رقم هارو در این گوشی ها بذاریم کنار ، عملکرد دوربین عکاسی در این دو گوشی در داینامیک رنج ، شارپنس و نمایش جزئیات تقریبا  یکسان هست ، اما وایت بالانس S21 FE خیلی بهتر است و 11T Pro کمی ادیت های نرم افزاری به عکس اضافه میکنه و وایت بالانس اغراق شده ارائه میکنه . البته اگر طرفدار عکس های اغراق شده و خوش رنگی هستید 11T Pro میتونه انتخاب خوبی باشه.

عکاسی با لنز اصلی

بخش لنز اصلی با اعداد 108 و 12 کاری نداشته باشید چون هر دو گوشی 2تا دوربین عالی و خفن دارند و میتونید عکسهای خیلی خوبی بگیرید.

مقایسه گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

عکاسی پرتره

هنگام عکاسی در حالت پرتره 11T Pro بازی رو S21 FE میبازه چون در تشخیص سوژه اصلی از بکگراند به نسبت سامسونگ ضعیفتر عمل میکنه.

مقایسه گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

عکاسی ماکرو و تله فوتو

گوشی 11T Pro یک لنز 5 مگاپیکسل ماکرو داره که میتونید عکسهای مناسبی ثبت کنید و S21 FE با اینکه لنز 8 مگاپیکسلی داره اما بازی رو به شیائومی میبازه.

عکاسی اولترا واید

در بخش عکاسی با حالت اولترا واید گوشی 11T Pro با لنز 8 مگاپیکسلی و سامسونگ S21 FE لنز 12 دارد اما برعکس اعداد شیائومی عکسهای تمیزتر و بهتری ثبت میکنه.

مقایسه گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

فیلم برداری

در گوشی S21 FE یک لرزشگیر اوپتیکال وجود داره ولی در 11T Pro این لرزشگیر اوپتیکال وجود ندارد. در کل بخش فیلمبرداری و کیفیت فیلمبرداری سامسونگ بهتر است.

دوربین سلفی

گوشی 11T Pro یک لنز 16 و گوشی S21 FE لنز 32 مگاپیکسلی دارند و در عکاسی سلفی هردو عملکرد یکسانی دارند ولی فقط در حالت شب سلفی سامسونگ نسبتا بهتر عمل میکنه.

مقایسه سخت افزار و پردازنده 11T Pro و S21 FE

بخش بعدی قسمت سخت افزار هست جاییکه گیمرها براشون واقعا مهمه و کارای سنگین از گوشی میکشن. گوشی S21 FE یک تراشه اگزینوس 2100 داره و گوشی 11T Pro یک چیپست اسنپدراگون 888 5G در پردازندش داره بدون شک 11T Pro با وجود اسنپدراگون 888 بازیها رو بدون لگ و خیلی عالی باز میکنه ولی پردازنده سامسونگ اینجا ضعیف عمل میکنه.

جمع بندی :

حالا بالاخره کدام یک از گوشی های 11T Pro و S21 FE با این بررسی و مقایسه های انجام شده ارزش خرید بیشتری داره ؟ قبل از اینکه به جمع بندی این بخش بپردازیم بایذ به این نکته درباره دو برند سامسونگ و شیائومی توجه کنید که به غیر از بخش باتری ، سامسونگ به دلیل نرم افزار یکپارچه و آپدیت هایی که پشتیبانی میکنه در طولانی مدت پایدارتر است. البته شیائومی امکانات نسبتا بیشتری در بخش های مختلف در اختیار کاربر قرار میده اما در قسمت رابط کاربری و آپدیت ها نسبت به سامسونگ ضعیف عمل میکند.

 

بازرگانی پیشرو دیجیتال بزرگترین مرکز پخش لوازم جانبی موبایل با قیمت عمده و فروش بصورت همکاری در تبریز و شمالغرب کشور میباشد. حتما محصولات و قیمت های عمده محصولات ما در تنوع را با سایر فروشگاه های تامین کننده لوازم جانبی مقایسه کنید.

اگر از این مقاله خوشتون اومده حتما بررسی و مقایسه S22 Ultra با گوشی های پرچمدار رو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *