بررسی و راهنمای خرید

مقایسه گوشی سامسونگ S22 Ultra با گوشی های پرچمدار

مقایسه گوشی سامسونگ S22 Ultra با گوشی های پرچمدار

گوشی S22 Ultra سامسونگ وارد بازار شده و الان وقت خریدش هست که تو این مقاله میخوایم بهتون بگیم که به نسبت رقبای پرچمدار هم قیمت و هم ترازش چقدر ارزش خرید داره، امروز قرار گوشی S22 اولترا رو با آیفون 13 پرو مکس و S21 اولترا و شیائومی Mi 11 اولترا مقایسه کنیم تا ببینیم کدوم برای خرید مناسب هست. پس اگر قصد خرید این گوشی رو دارین باهامون همراه باشید.

مقایسه گوشی سامسونگ S22 Ultra با گوشی های پرچمدار

مقایسه S22 Ultra و آیفون 13 پرومکس

اول میریم به بخش طراحی ، این دو گوشی را وقتی کنار هم قرار بدیم هردو شیپ یکسانی دارند ، اما در دست گرفتن S22 اولترا راحتتره ، بخاطر خمیده بودن حاشیه گوشی و همینطور وزن و ضخامت کمتری که نسبت به آیفون 13 پرومکس داره.  گوشی آیفون 13 پرومکس به دلیل طراحی لبه های تیز بدنه که داره، بعد از مدتی استفاده، انگشت رو اذیت میکنه. از لحاظ مقاومت هم با اینکه S22 اولترا با گوریلا گلس وکتوس پلاس محافطت میشه اما تو بسیاری از ویدیوهای یوتیوب هست که یکسری از افرادی که این گوشیو تست کردند دیدن که خیلی خش روی قابشتی این گوشی میفته پس اگر خواستین این گوشی رو بگیرین حتما حواستون باشه که قاب و گلس خوبی براش  انتخاب کنید.

پس اگه بخوایم تو بخش طراحی نطرمونو بگیم، S22 اولترا طراحی بهتری نسبت به آیفون 13 پرومکس دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ S22 Ultra با گوشی های پرچمدار

 

تو بخش صفحه نمایش رقابت بازهم تقریبا برابر هست ولی اگه از باگ های نرم افزاری صفحه نمایش سامسونگ چشم پوشی کنیم که خود شرکت سامسونگ هم تایید کرده و گفته که در آپدیت بعدی این مشکل رو حل خواهد کرد، در اینصورت S22 اولترا صفحه نمایش بهتری داره.

تو بخش باتری ، جائیه که با قدرت میتوینم بگیم ، آیفون 13 پرومکس از S22 اولترا بهتره چون واقعا عملکرد خوبس داره و شارژدهی مناسب آیفون 13 پرومکس همه رو به وجد آورده اما با اینکه S22 اولترا تقریبا 5 ماه بعد از آیفون تولید شده ، همچنان باتری آیفون 13 پرو مکس خیلی بهتر و قویتر از سامسنگ هست.

تو بخش دوربین با تست هایی که کردیم تو قسمت عکاسی S22 اولترا عکس های بهتری ثبت میکنه ولی تو قسمت فیلمبرداری آیفون 13 پرومکس فیلم های بهتری ضبط میکند. تویخش سخت افزاری، در تمامی بخش ها آیفون 13 پرومکس برتری داشته و در همه معیارها نمرات بالاتری نسبت به S22 اولترا کسب نموده است. اما به نظر بنده هردو گوشی میتونند به بهترین شکل تمام نیازهای شما را رفع کنند. ما اگر بخوایم در بخش سخت افزاری به S22 اولترا سخت گیری کنیم میشه به یکم داغ شدن بیش از حد و افت عملکردش در بازی های سنگین نسبت به آیفون اشاره کنیم. پس تو بخش سخت افزار آیفون برنده این رقابت هست.

بخش بعدی میرسه به رابط کاربری، این قسمت جائیه که برمیگرده به سلیقه شما که دنبال اندروید هستید یا IOS و اینکه قبل از همه وارد گفته شده باید اول سلیقه خودتون رو مد نظر قرار بدید. سیستم عامل ios  نسبتا پایدارتر ، روان تر ، سریعتر و آپدیت های بیشتری داشته ولی در ایران با محدودیت همراه است. سیستم عامل اندروید، شخصی سازی بیشتر در اختیار شما قرار میده و به راحتی میتونید از جاهای مختلف اپلیکیشن و موزیک های دلخواهتون رو دانلود کنید که در کل محدودیت کمتری داره اما نسبت به آیفون پایداری و آپدیت کمتری داره.

در نتیجه گیری کلی با در نظر گرفتن قیمت و بی تفاوت بودن نسبت به سیستم عامل اندروید یا ios ، امکانات و قابلیت هایی که S22 اولترا به شما میده به نسبت قیمتش میتونه بهتر از آیفون 13 پرومکس باشه، پس ارزش خرید S22 Ultra بیشتر هست.

مقایسه S22 Ultra و S21 Ultra

گوشی S21 اولترا نسل قبلی گوشی S22 اولترا حساب میشه که در بخش طراحی به جرات میشه گفت S21 اولترا واقعا از S22 اولترا بهتر بوده ولی در باقی بخش ها مانند صفحه نمایش، S22 Ultra رشد خوبی کرده و تو قسمت باتری رقابتشون نزدیکه و تو بخش دوربین رشد چشمگیری رو شاهد هستیم و در بخش سخت افزار هم مقدار جزئی پیشرفت داشته و برای بخش نرم افزار هم که تفاوت چندانی باهم ندارند. اما وقتی عامل قیمت به وسط میاد، میبینیم که S22 ultra ارزش خرید بالایی نسبت به S21 ultra داره، چرا؟ چون S22 ultra تقریبا به قیمت 34 میلیون هست و S21 ultra تقریبا 31 میلیون قیمت داره، یک نکته که در S22 اولترا وجود داره، داشتن یک قلم لمسی در این گوشی میباشد. در صورتیکه طراح هستید و کارهای گرافیکی میکنید این قلم میتونه براتون کارامد باشه در غیر اینصورت بعد از مدتی جذابیتش رو از دست خواهد داد.

مقایسه گوشی سامسونگ S22 Ultra با گوشی های پرچمدار

در نتیجه نهایی اگر تمام این بررسی و امتیازت رو کنار هم قرار بدیم متوجه میشیم این دو گوشی تفاوت زیادی باهم ندارند اما با در نظر گرفتن قسمت و قیلم لمسی و تفاوت قیمت 3 میلیونی و نسل جدید بودن S22 ultra و دوربین خیره کننده آن، این گوشی ارزش خرید بالاتری نسبت به S21 ultra خواهد داشت.

مقایسه S22 Ultra و Mi 11 Ultra

در بخش طراحی هردو گوشی واقعا بی نقص و با طرحی عالی هستند. جنس سرامیکی شیائومی Mi 11 اولترا خیلی خفن و زیباست.هردو گوشی نمره طراحی برابری دریافت میکنند، در مقایسه صفحه نمایش هم هردو گوشی هم مساوی هستند. در بخش باتری Mi 11 ultra نسبت به S22 ultra باتری بهتری داره. تو بخش دوربین رقابت هردو برابره و با توجه به هوش مصنوعی و تکنولوژی S22 Ultra برنده این بخش میشه.

در مقایسه سخت افزار رقابت تنگاتنگ و برابری دارند و هیچکدام رو نمیشه برتر دونست و از نظر رابط کاربری تفاوت آن چنانی باه ندارند و یکسان هستند. اگر بخواهیم از نظر قسمت و پشتیبانی این دو گوشی رو باهم مقایسه کنیم ، Mi11 اولترا بصورت رسمی وارد ایران نمیشه و قیمتش یکم زیاده و خدماتش هم کمتر بوده و گارانتی درستی پشتش نیست.

درحالیکه S22 اولترا با گارانتی و پشتیبانی که گوشی های سامسونگ در ایران داره، میتونه ارزش خرید بیشتری داشته باشه.

جمع بندی :

سعی ما این بود که در هر بخش بصورت جداگانه S22 Ultra را با سایر گوشی های گفته شده از جهات مختلف مانند طراحی و کیفیت ساخت ، صفحه نمایش ، دوربین ، سخت افزار و نرم افزار باهم مقایسه کنیم. مزایا و معایب هرکدام را هم گفتیم در کل باید به این نتیجه برسیم که در مقایسه گوشی ها کدام  بخش برای شما کاریردی و مهم است آن موقع سمت خرید گوشی مد نظرتون برید. مثلا در مقایسه آیفون 13 پرومکس و S22 اولترا کیفیت عکس برداری S22 اولترا قویتر ولی در مقابل کیفیت فیلمبرداری آیفون 13 پرو مکس بهتر است. پس با توجه به نیاز خودتون دست به انتخاب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *