آموزشی

باگ های رابط کاربری گوشی های آیفون – IOS چه ایراداتی دارد ؟

باگ های رابط کاربری گوشی های آیفون - IOS چه ایراداتی دارد ؟

از دلایل بزرگی که اکثر مردم گوشی آیفون رو به گوشی های اندرویدی ترجیح میدادند ، در دسترس بودن همه لوازم جانبی و اپل استور و همچنین نرم افزار و رابط کاربری جذاب گوشی های آیفون بود، اما بهتره فقط از خوبی های یک چیزی نگیم و برای آشنایی بیشتر از بدی و ضعف هاش هم صحبت کنیم، توی این مطلب قصد داریم درباره چندتا از باگ های بزرگ و نقطه ضعف های رابط کاربری IOS باهاتون صحبت کنیم.

 

صفحه نمایشگر

اولین باگ که توی گوشی های آیفون باهاش مواجه میشیم، Lock screen یا همان صفحه قفل گوشی هست. چند سالی هست که گوشی های آیفون حسگرهای اثر انگشت رو از گوشی برداشتن و برای باز کردن گوشی یا باید از طریق فیس آیدی و یا با وارد کردن رمز گوشی ، صفحه رو باز کنید. مثلا فکر کنید گوشیتون روی میزی هست و صورتتون به طرف سنسور تشخیص چهره نیست و وقتی میخواهید صفحه گوشیو باز کنید باید 3 تا 5 ثانیه صبر کنید تا از مرحله تشخیص چهره بگذره و صفحه ورود رمز برای کاربر نمایش داده بشه که بنظرم این یک ایراد و باگ کلی برای این رابط کاربری بزرگ هست.

دومین باگ که برای صفحه قفل نمایش وجود داره ، عدم سفارش سازی برای این صفحه است که در گوشی های اندرویدی شما میتونید دکمه های سفارشی و مورد نیاز رو تو این صفحه قرار بدید یا طرح این صفحه رو عوض کنی، برعکس در گوشی های آیفون یک طرح برای صفحه قفل وجود داره با 2تا دکمه پیش فرض دوربین و چراغ قوه در پایین صفحه که یک چیز ساده و پیش پا افتاده ای هست.

سومین باگی که توی Lock screen گوشی های آیفون وجود داره عدم پشتیبانی از Always on Display هست! واقعا شاید کمی مسخره است که یک گوشی پرچمدار و گران داشته باشید اما قابلیتی که بقیه گوشی های میان رده و ارزانتر دارن رو این گوشی ها نداشته باشن.

 

تاریخچه تماس

بزرگترین ایرادی که ما همیشه باهاش برمیخوریم، تاریخچه تماس محدود در این گوشی هاست، وقتی میخواید تماس هاتون رو ببینید تا 50 یا 100 تماس آخر رو بهتون نشون میده! 😐

فرض کنید من میخوام زنگ های 1هقته پیش خودمو پیگیری کنم که متاسفانه همچین چیزی نیست! دلیلش چیه؟! والا ماهم نمیدونیم ☹ اگر شما میدونید حتما تو قسمت نظرات حتما بهمون بگین ( واقعا این چه محدودیت احمقانه ای هست؟ ) یا برای مثال فرض کنید شما یک فروشنده هستید و روزانه 50 نفر بهتون زنگ میزنن، دیگه شما نمیتونید نگاه کنید که دیروز چه کسی بهتون زنگ زده! این واقعا یکی از باگ های تو مخی گوشی های آیفون هست.

 

MultiTasking یا Splitscreen

یکی از قابلیت های جالبی که گوشی های اندرویدی در این چندساله همراه دارن این قابلیت مولتی تسکینگ یا اسپلیت اسکرین هست. این قابلست به شما اجازه میده دوتا برنامه رو همزمان باز نگهدارید و از هردوی برنامه ها همزمان استفاده کنید. ولی متاسفانه این برنامه کاربردی اصلا در گوشی های آیفون دیده نمیشه و اگر بخواهید با دو تا برنامه همزمان کار کنید حتما باید بین این دو نرم افزار جابجا بشین و از یکی بپرین به دیگری و برعکس. مثلا اتفاق میفته که داخل یک برنامه ای هستید و میخواید تو واتساپ هم چت کنید که در اینصورت باید هی از برنامه خارج بشین و به چت جواب بدین و برگردید. امیدواریم این قابلیت که در دسترس هم هست و سختی برای اپل برای پیاده سازیش وجود نداره به نسخه های جدید رابط کاربری اضافه بشه.

 

Clipboard

در گوشی های اندرویدی یک تاریخچه از کپی هایی که کردیند رو براتون میاره و تقریبا تا 10 کپی آخری که انجام دادید رو نمایش میده ولی در گوشی های آیفون فقط همون یک کپی آخری که انجام دادین رو میتونید استفاده کنید. مثلا اگر تو اینستاگرام نیاز به گذاشتن متن به همراه لینک و آیدی و… باشه باید تک تک اینهارو کپی کنید و یکی رو استفاده کنید و دوباره برید و بعدی رو کپی و استفاده کنید و… ولی در گوشی های اندرویدی میتونیم همه موارد کپی رو به کلیپبرد اضافه و یکجا استفاده کنید.

 

جمع بندی :

تو این مطلب سعی کردیم که مهمترین باگ های رابط کاربری ios و گوشی های آیفون رو بررسی کنیم که البته موارد گفته شده تنها باگهای آیفون نیستند ولی بزرگترین و تو مخی ترین ها هستند و باگ های دیگر یا زیاد کاربردی و مهم نیستن یا اینکه راه حل هایی براشون وجود داره. اگر شما هم باگ اساسی دیگری در آیفون دیدی حتما در بخش نظرات برامون بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *