آموزشی, بررسی و راهنمای خرید

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 Pro و پوکو X3 GT + بررسی کامل و جامع

مقایسه گوشی X3 Pro و X3 GT

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 3 جی تی

تو این مقاله میشه گفت یک جنگ خانوادگی بین محصولات شیائومی داریم ، پوکو X3 Pro یکطرف و پوکو X3 GT طرف دیگه، قرار تو این مقایسه با بررسی های دقیق به این برسیم که کدومش بهتره، از آنجاییکه سوالات زیادی درباره خرید دو گوشی Poco X3 Pro و Poco X3 GT میشه واسه همین تصمصم گرفتیم که یک نقد و بررسی درباره این دو گوشی انجام بدیم تا از تجربه خودمون و تجربه دیگران یک اطلاعاتی بدست آوردیمو جمع آوری کرده ایم.

موارد گفته شده در زیر بررسی های اصلی جهت مقایسه دو گوشی Poco X3 Pro و Poco X3 GT میباشند.

گوشی شیائومی Poco X3 Pro و Poco X3 GT م

طراحی

تو بخش ظاهری تفاوت خیلی زیادی به چشم نمیخوره به جز یک مورد که اگر وجود جک 3.5 میلیمتری صدا براتون مهمه، پوکو X3 Pro این موردو داره ولی پوکو X3 GT جک صدا رو نداره.

هردو گوشی بدنه پلاستیکی دارن که دارای استاندارد IP53 هستن یعنی در مقابل پاشش آب یا ورود گرد و غبار مقاومند.

صفحه نمایش گوشی پوکو X3 Pro و پوکو X3 GT

صفحه نمایش پوکو X3 Pro با گوریلا گلس 6 ولی صفحه نمایش پوکو X3 GT با گوریلا گلس Vectus محافظت میشه که یعنی تو قسمت صفحه نمایش X3 GT میتونه بهتر باشه.

اسلات سیم کارت در پوکو X3 Pro و پوکو X3 GT

پوکو X3 Pro از یک اسلات هیبریدی بهره برده یعنی میتونید دوتا سیم کارت استفده کنید یا اینکه یکی از سیم کارتهارو بردارید و به جاش مموری کارت بندازید ولی پوکو X3 GT کلا از SD کارت و حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه. پس پوکو X3 Pro بخاطر ارتقاع حافظه میتونه در این مورد بهتر باشه.

باتری و شارژدهی

اما تو بخش باتری هردوی گوشی ها از نظر شارژدهی عملکرد خیلی شبیه بهم دارن و جفتشونم یک روز کامل رو بهتون شارژدهی میکنند. اما از نظر شارژ شدن X3 GT تو مدت تقریبا 45 دقیقه شارژ میشه ولی X3 Pro تقریبا در مدت 70 دقیقه شارژ میشه. تو این قسمت برتری X3 GT مشخصه پس اگه میخواین گوشیتون زودتر شارژ بشه این گوشی میتونه بهتر باشه.

دوربین

تو بخش دوربین میشه گفت که باز هم هردو گوشی تقریبا یکی هستند و فقط X3 GT مقداری وایت بالانسش درست نیست و به مقداری با رنگها بازی میکنه و شارپنس و جزئیات و زوشنایی عکس در هردو گوشی یکیه. البته Poco X3 Pro تو عکسای شب عملکرد بهتری هم دارد که یعنی در مجموع با اینکه از نظر عدد و رقم پیکسل گوشی X3 Pro کوچکتره ولی در عملکرد میبینیم که بازدهی بهتری نسبت به X3 GT دارد.

سخت افزار پوکو X3 Pro و پوکو X3 GT

تو این بخش جاییه که شاید شوکه بشید! اسنپ دراگون 860 در مقابل مدیاتک دایمن سیتی 1100 قرار داره که X3 GT از 5G و درحالیکه X3 Pro از 4G پشتیبانی میکنه ، شاید با خودتون بگید که Dimensity 1100 از مدیاتک در طولانی مدت عملکرد خوبی نداشته باشه اما با توجه به تجربه خودمون و کاربرانی که در جاهای مختلف نظر گذاشته بودند که در بازه 5 تا 6 ماهه که با گوشیشون کار کردن عملکرد جفتشون تقریبا یکسان و پایدار بوده و لگ و باگ نداشتن، در کل جفت پردازنده ها رقابت پایایپایی دارن.

اسپیکر

میرسیم به بخش اسپیکر که میتونیم بگیم که عملکرد اسپیکرها در هردو گوشی ها یکی هست و تقریبا مشابه هم هستن.

جمع بندی

گوشی های شیائومی ، مخصوصا این گوشی های در خیلی از سایتها مثل ردیت و یوتیوب و… گزارش شده که در طولانی مدت لگ و باگ زیاد پیدا میکنه و بخاطر همین هاست که شیائومی زود به زود  آپدیت هایی برای رفعشون میده. پس حواستون باشه هرد گوشی ها کمی لگ و باگ خواهند داشت که البته با آپدیت های نرم افزاری حل میشن.

در یک جمع بندی کلی باید بگیم که X3 Pro بخاطر اسم اون پردازنده اسنپ دراگونی داره یدک میکشه محبوبیتی دارد و در جدول مشخصات میبینیم که از نظر عملکرد هردو پردازنده فرق خاصی باهم ندارند.

تو بخش دوربین X3 Pro مقداری بهتره و تو بخش باتری هم مقداری X3 GT بهتره و از نظر طراحی X3 GT بخاطر گوریلا گلس وکتوس شاید کمی بهتر باشه، وجود جک 3.5 میلیمتری در گوشی X3 Pro میتونه برای خیلی ها که گیمر هستن یا به دنبال گوش دادن به موسیقی با هندزفری سیمی معمول با جک 3.5 هستن ، انتخاب باشه.

پس در نهایت اگر خواستین تصمیم بگیرید، بدانید که فرقشون اصلا زیاد نیست حتی تو قیمت هم تفاوت 100 یا 200 هزار تومنی باهم دارن.

امیدواریم این مقاله بررسی برای دو گوشی شیائومی پوکو X3 Pro و پوکو X3 GT کمک خوبی بهتون کرده باشه تا بتونید به سوالاتون برسین و انتخاب خوبی کرده باشین.

شما هم اگه گوشی پوکو X3 GT یا پوکو X3 Pro دارید، فروشگاه پیشرو دیجیتال انواع لوازم جانبی برای این گوشی ها مخصوصا شارژر و همچنین مبدل جک به تایپ سی برای گوشی هایی که از این کانکتور پشتیبانی نمیکنند را دارا میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *