آموزشی, بررسی و راهنمای خرید

محافظ برق چیست ؟ چرا به محافظ برق نیاز داریم ؟

محافظ برق چیست ؟ چرا به محافظ برق نیاز داریم ؟

تو این روزا برای خرید یک کالا باید خیلی وقت بذاریک تا خریدمون به درستی انجام بشه اما از اون مهمتر شیوه نگهداری از کالا هست ، البته ما بحثمون امروز درباره کالاهای دیجیتال هست ، یکی از خطرناک ترین و ضد حالترین و بدترین اتفاقی که میتونه برای وسیله شما بیفته که در تاریخ بشریت هیچوقت و هیچ گارانتی زیر بارش نرفته مربوط به نوسانات برقه. وسایل الکترونیکی خیلی حساسن و با یک شک و نوسان و یا با بالا پایین شدن ولتاژ کوچک میتونه وسیلتونو بسوزنه. تصور کنید کامپیوتر و لپ تاپ و یا حتی گوشی موبایل شما بسوره که واقعا کابوس ترسناکیه.

نوسانت برق چیه و چجور بوجود میاد ؟

شک الکتریکی چیه؟ ببینید هر کشوری یکسری استاندارد در برق داره برای کشور ایران 220 ولت و 50 هرتز استانداردشه. این دوتا عدد یادتون باشه جلوتر بهش اشاره میکنیم. وقتی که برق از نیروگاهی تولید میشه اون برق در فشاری قوی وارد شهر و محله های زندگیمون میشه که این جریان برق میاد و میاد تا به انتهای مسیر برسه و انتهای مسیر به اصطلاح جاییکه کاهنده های برق قرار دارند، مثل سر کوچه و خیابانها و همان ترنس برقی که میبینید یک کاهنده برق هست و برق ر. به 220 ولت و 50 هرتز که استاندارد تمام وسایا برقی در ایرانه هست تبدیل میکنه. تا اینجا که همه چی اوکی و درست بود و مشکلی نیست.حالا مشکل کجاست و این نوسانات برق چطور اتفاق میفتند!؟ اونایی که ما نمیتونیم کنترلشون کنیم  بخاطر شرایط جوی بد هست مثل رعد و برق ، هوای بارانی و طوفانی ، افزایش رطوبت و خیس شدن خطوط انتقال، ولی اونهایی که ما مقصریم وسیله های برقی هستند که بیش از توان خطوط برق مصرف میکنند مثل نصب یکسری پمپ های آب خیلی قوی توی خونه و یا استفاده از دستگاههای ولتاژ القایی مثل ترانس جوشکار که برق زیاد مصرف میکنند. حالا اگه به دور و اطرافتون به دقت نگاه کنیم میبینیم که هر لحظه ممکنه یک نوسان صورت بگیره. حالا چاره کار چیه؟ چاره استفاده از ترانس برق یا محافظ های برقه که ابعاد و قیمت های مختلفی دارند.

اما مورد بعدی که میتونه به دستگاههایی که باتری شارژی دارند صدمه بزنه ، اتصال بیش از حد به برقه یعنی همان over charge شدن. مثل گوشی موبایل و لپتاپ و تبلت که در مقابل اور شارژ شدن آسیب پذیرند. حالا راهکار اور شارژ شدن چند مورد هست که بهشون اشاره میکنیم. اول اینکه وسیلتون که شارژ شد خودتون از شارژ دربیارید که خیلی از موقع یادمون میره مثلا وقتی شی میخوابی و دستگاه رو به برق وصل میکنید. اما برای اینم راهکار اصولی هست ، استفاده از شارژرهای سوم شخص که بیشتر برای موبایل استفاده میشن. این شارژرها مثل شارژرهای برند انکر هوشمند عمل میکنند و وقتی که به گوشی وصل میشن بعد از اینکه باتری گوشی شارژ میشه این خودش تشخیص میده و جریان رو قطع میکنه. مورد بعدی که به نظر من کارآمدتر هم هست استفاده از تایمر هاست. یکسری دستگاه هستند که گجت رو بهش وصل میکنید و میزنید به برق که این وسیله یک تایمری داره که مثلا میزنید 2 ساعت کار کنه و شما میدونید که لپتاپ یا گوشی موبایل شما 2 ساعته فول شارژ میشه و این دستگاه بصورت اتوماتیک بعد از 2 ساعت جریان برق رو قطع میکنه.

مورد بعدی اینه که از تفاوت پلاگها هم میتونه خرابی و آسیب به دستگاه اتفاق بیفته. پلاگ چیه؟ همون دو شاخه برق دستگاه هست که بر اساس هر کشوری استاندارد خاص خودشو رو داره و قطعا تو وسایل برقیتون مثل سشوار و حتی کله شارژر موبایل ، با دوشاخه پریز خونه فرق دارند. خب اینجا شما باید از مبدل های برقی استفاده کنید. عمدم مبدلهای بی کیفیت داخل بازار به دلیل کیفیت پایینی که دارند وقتی تحت فشار قرار میگیرند داغ میکنند و ممکنه باعث بوجود آمدن اتصال و جرقه هم بشن که خیلی برای دستگاهتون خطرناکه چس در این صورت شما به مبدل دوشاخه برق استاندارد نیاز دارید . همه این حرفهارو گفتیم تا در نهایت به یک محصول با کیفیت و خوب برسیم.

محافظ برق هوشمند تایمردار هادرون

این مبدل 3 به 2 و محافظ برق یک محصول ایرانی و بسیار با کیفیت هست البته مدلهای مشابه در بازار وجود داره اما این محصول هم ایرانیه و هم قیمتش خوبه . یک نکته داره این محصول و اینکه این برند از سال 1395 داره فعالیت میکنه و محصولات هیلی با کیفیتی تولید میکنه. تمامی محصولات برند هادرون رو که دارای گارانتی 36 ماهه هم هستند رو میتونید با قیمت خیلی مناسب و حتی لوازم جانبی را بصورت عمده از ما تهیه کنید.

حال در پایین کمی توضیحات و مشخصات مبدل 3 به 2 تایمردار هادرون رو میذاریم تا خودتون هم مطالعه کنید.

محافظ هوشمند هادرون مدل P102 ، یک محافظ مجهز به تایمر می باشد.
این محافظ بسیار کارآمد می باشد و جهت حفاظت از وسایل و تجهیزات الکترونیکی طراحی شده است.
از مزایای این محصول می توان به ابعاد کوچک و راحتی قابل حمل بودن آن اشاره کرد.
در ادامه به ذکر برخی از مزایای محافظ هوشمند هادرون مدل P102 می پردازیم.
– قابلیت حمل آسان.
– مجهز بودن به تایمر ۳ زمانه (۱:۳۰ و۲:۳۰ و ۵ ساعت).
– مجهز بودن به ریز پردازنده جهت بررسی کیفیت برق.
– قابلیت اتصال به بیشتر اشکال سوکت های برق .
– طراحی زیبا و منحصر به فرد.
– ایمن بودن در برابر دو فاز شدن برق ( بیش از ۳۸۰ ولت).
–  ۳۶ ماه گارانتی تعویض .

جمع بندی

به هرحال استفاده از مبدل های برق برای سلامت دستگاهتون جزو ملزومات هست. پس با مبدل های برقی برای پلاگ هایی که با استاندارد ایران همخوانی ندارند از این وسیله میتونید استفاده کنید. به شدت استفاده و خرید مبدل برق تایمر دار رو در این دوران و فصل از سال رو که همواره با قطعی برق همراه خواهد بود رو توصیه میکنیم.

7 نظر در “محافظ برق چیست ؟ چرا به محافظ برق نیاز داریم ؟

  1. رسولی گفت:

    مرسی از مقاله پر محتواتون

    1. حامد قهرمانی گفت:

      خیلی ممنون 🙂

  2. فاطمه پورقاسم گفت:

    خیلی مفید بود👌

  3. مصطفی جعفرپور گفت:

    باریکلا

    1. حامد قهرمانی گفت:

      ممنون بابت وقت و کامنتی که گذاشتید

  4. مهران گفت:

    دم شما گرم – اطلاعات مفیدی ارائه دادید این بخشش عالی بود :

    این شارژرها مثل شارژرهای برند انکر هوشمند عمل میکنند و وقتی که به گوشی وصل میشن بعد از اینکه باتری گوشی شارژ میشه این خودش تشخیص میده و جریان رو قطع میکنه.

    1. حامد قهرمانی گفت:

      از توجهتون سپاسگذاریم. درسته شبیه هم هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *