بررسی و راهنمای خرید

راهنمای خرید گوشی در تیر ماه 1401

راهنمای خرید گوشی در تیر ماه 1401

نیمه دوم تیر ماه 1401 رو داریم رد میکنیم و امروز قرار راهنمای خرید گوشی تا مرز 20 میلیون تومن رو معرفی کنیم و از بازه 2 میلیون شروع میکنیم و در هر پله یک میلیون یک میلیون میریم بالاتر و مناسب ترین گوشی ها برای خرید در بازه ها رو بررسی میکنیم. با توجه به گوشی هایی که معرفی میکنیم اکثرا جزو پر فروشها بوده و براشون لوازم جانبی هم براشون به راحتی پیدا میشه.

بهترین گوشی در بازه 2 تا 3 میلیون تومن

بریم اول سراغ بازه 2 تا مرز 3 میلیون تومن ، بهترین گزینه ای که میتونید تو این بازه بخرید ، بین Realme C11 و Redmi 10A هست که اگه نظر من رو بخواید بهتره که Redmi 10A رو بگیرید و تو این بازه متاسفانه گوشی سامسونگ زیر 3 میلیون وجود نداره.

بهترین گوشی در بازه 3 تا 4 میلیون تومن

زیر 3 میلیون تومن گفتیم که حبری از سامسونگ نیست ولی تو بازه 3 تا 4 میلیون تومن گوشی A03S از سامسونگ هست میشه خرید و اگه یکم بودجه روش بذارید و برید سمت بازه 4 تا 5 گوشی نسبتا خوبی وجود داره که بهتون میگیم.

بهترین گوشی در بازه 4 تا 5 میلیون تومن

تو این بازه قیمتی در حدود 4900 و نزدیک 5 میلیون تومن ، سامسونگ A23 هست که واقعا گوشی خوبیه چون هم پردازنده خوب داره و هم جدیدتره و میتونه گوشی بصرفه ای باشه. یک گوشی دیگه هم تو این رنج قیمت هست یعنی A22 5G که قیمتش حدود 5 میلیون تومنه. اما اگه نخواستید تا 5 میلیون تومن هزینه کنید و در حدود 4200 هزینش باشه ؛ گوشی Redmi 10C انتخاب خوبیه و اگه پردازنده براتون مهمه A12 Nacho مستونسد بگیرید و اگه دوربین براتون اولویت هس A13 میتونه انتخاب بهتری باشه که بهترین گوشی تو بازه 4 تا 5 میلیون همون A23 میتونه انتخاب مناسب تری براتون باشه.

بهترین گوشی در بازه 5 تا 6 میلیون تومن

توی این بازه قیمتی بازهم خبری از سامسونگ نیست ولی 2 تا گوشی شیائومی هست که اگه دوربین مهمه گوشی Redmi Note 11Pro 4G خوبه و اگه سخت افزار مهمه Poco M4 Pro میتونه گزینه مناسب باشه و اگر میخواهید حتما سامسونگ بگیرید و نه برند دیگه ای ؛ گوشی A32 سامسونگ بد نیست و گوشی پرفروشی هم بوده اما از تاریخ عرضش 1.5 سال گذشته و میتونید اینم بگیرید.

بهترین گوشی در بازه 6 تا 7 میلیون تومن

اینجا بازه ای هست که کمی لغزش توش زیاده! چرا ؟ چون گوشی هایی که تو این بازه هستند نوسان قیمتی دارند و هی بالا پایین و یا ناموجود میشن و به همین خاطر اون 2 تا گوشی که در بازه قبلی گفتیم رو هم تو این بازه با حافظه بالاتر میتونید تهیه کنید. البته گوشی Redmi Note 10Pro هم میتونید بخرید اما یکسال از تاریخ عرضش گذشته است.

بهترین گوشی در بازه 7 تا 8 میلیون تومن

تو این بازه قیمتی گوشی های خوبی وجود داره مثل Redmi Note 11Pro 5G که دوربین بهتری و باتری خوب و مناسب داره و از نظر شارژدهی و شارژ شدن هم خوب هست. اگر که خواستید انتخاب دیگه ای که سخت افزار مهمه گوشی Realme GT Master Edition هم واقعا گوشی زیبا و مناسبی میتونه باشه. از برند سامسنوگ هم مدل های M32 و M23 رو میشه نام برد.

بهترین گوشی در بازه 8 تا 9 میلیون تومن

تو این بازه یک رقابت سنگین و جذاب وجود داره ، تو این بازه سامسونگ یک گوشی داره که ارزش خریدش همچنان بالاست ؛ گوشی A52s 5G که دوربین و سخت افزار خوبی داره و یک رقیب شیائومی بنام Poco X4 Pro که این هم باتری و دوربین مناسبی داره و حتی دوربینش از A52s 5G هم بهتره ولی سخت افزار سامسونگ بهتره و تو بقیه  بخش ها رقابت نزدیکی دارند.

بهترین گوشی در بازه 9 تا 10 میلیون تومن

تو این بازه قیمتی ، یدونه سامسونگ A53 داریم که نسبت به A52s ارزش خرید بالایی نداره ولی یک گوشی از شیائومی به اسم Redmi 11 Pro Plus 5G هست که هم دوربین و باتری بهتری داره و سخت افزارش عالیه و در کل ارزش خریدش تو این بازه قیمتی خیلی خوبه.

بهترین گوشی در بازه 10 تا 11 میلیون تومن

اینجا هم باز دوباره سامسونگ A53 هست ولی تو حافظه بالاترش اما یازم میگم که ارزش خرید بالایی نداره. تو این بازه گوشی شیائومی 11T میتونه انتخاب مناسب باشه چون گوشیه که هم سخت افزار خوب و صفحه نمایش عالی و باتری و دوربین مناسبی داره.

بهترین گوشی در بازه 11 تا 12 میلیون تومن

تو این بازه گوشی Xiaomo 11T Pro میاد وسط که واقعا گوشی هست که ارزش خرید بالایی داره و به نظر میتونه بهترین انتخاب باشه و هیچ رقیب سامسونگی تو این بازه نداره.

مقاله مربوط به : مقایسه گوشی سامسونگ S21 FE و شیائومی 11T Pro

بهترین گوشی در بازه 12 تا 15 میلیون تومن

تو این بازه قیمتی یک گوشی overrated هست که یعنی بیش از اندازه بهش بها داده شده به اسم سامسونگ A73 که قیمتش حدود 14.5 میلیون تومانه و تو این قیمت بنظرم ارزش خرید نداره و اصلا بهتون پیشنهاد نمیکنم. چون این قیمت برای A73 زیاده و میتونید بجای خرید این گوشی با هزینه اضافی 1 میلیونی برید سراغ Samsung S21 FE که منطقط تره و ولی برای این بازه 12 تا 15 میلیون پیشنهاد من همون Xiaomi 11T Pro با حافظه بالاتر هست که واقعا گوشی بهتر و مناسب تری هست.

بهترین گوشی در بازه 15 تا 20 میلیون تومن

تو این بازه سامسونگ S21 FE میتونه یکی از بهترین گزینه ها باشه و یک گوشی هست که ذات پرچمدار رو داره و اگر شیائومی باز و گیمیر هم هستید میتونید Poco F4 GT و K50Gaming بخرید و میتونن انتخاب های خوبی براتون باشند.

جمع بندی :

تو همه بازه ها بصورت پله ای و یک میلیون یک میلیون رفتیم جلو و از 12 تا 15 و از 15 تا 20 میلیون تومن چون گزینه های زیادی نبود بصورت پرشی رفتیم و گوشی هارو معرفی کردیم. در کل یک دید کلی و راهنمای خرید برای گوشی در تیر ماه 1401 بهتون ارایه دادیم و امیدواریم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *