آموزشی, بررسی و راهنمای خرید

معرفی و بررسی تکنولوژی های شارژ گوشی

معرفی و بررسی تکنولوژی های شارژ گوشی

شما وقتی یک گوشی می خرید ، یدونه گلس روی صفحه نمایش میندازید تا جلوی شکسته شدن صفحه نمایش رو بگیره و یک قاب هم میندازید دورش که از خط و خش و شکسته شدن بدنه گوشی جلوگیری کنه ولی نمیتونید جلوی خراب شدن باتری گوشی بشید که تو این مطلب قرار یکسری راهکار بهتون بگیم که جلوی زودتر خراب شدن باتری گوشی رو بگیرید ، پس بریم سراغ معرفی و بررسی تکنولوژی های شارژ گوشی ، پس با پیشرو دیجیتال همراه باشید.

تو این مقاله قرار درباره تکنولوژی هایی مثل PD ( Power Delivery ) وIQ ( Intelligence Quotient ) و QC ( Quick Charge ) که هر کدومش محصول یک جای خاصی هستند و توی محصولات مختلف مثل شارژر و پاور بانک باید بهشون توجه کنید.

 

تکنولوژی PD ( Power Delivery )

این تکنولوژی به زبان ساده اینه که ، میاد ماکزیمم ولتاژی که گوشی شما میتونه دریافت کنه رو سنجش میکنه و این تکنولوژی عمومی هست و مخصوص به یک شرکت و کمپانی هم نیست. اول بذارید بگیم که الزام این گواهی و تکنولوژی چیست؟ دلیل اول اینکه اگر گوشیتون بتونه حداکثر 18 وات دریافت کنه و اگر شما بهش ولتاژ 33 وات بدید ، میتونه مخرب باشه و به گوشی آسیب بزنه ، پس این تکنولوژی میاد و حداکثر میزانی که گوشی میتونه دریافت کنه و به باتری آسیب نرسه رو با پردازشی که انجام میده رو میسنجه و ولتاژ مورد نیاز رو به گوشی میده.

در بالا گفتیم که این تکنولوژی مختص یک شرکت خاص نیست! چرا؟ چون تکنولوژی QC که خیلی جاها دیده اید برای کمپانی کوالکام هست. یعنی یک تکنولوژی هست که توسط این شرکت ارائه شده و اثرگذاریش برای پردازنده های خود این کمپانی نظیر اسنپدراگون هست. بذارید یک مثال بزنیم ، به فرض اگر یک گوشی داشته باشید که پردازنده اسنپدراگون داشته باشه همرا با یک آداپتور یا پاوربانک که QC رو پشتیبانی کنه به شارژ بزنید روی صفحه نمایش میاد Quick Charge ولی اگه یک گوشی با پردازنده غیر اسنپدراگون رو باهاش شارژ کنید رو صفحه میزنه Fast Charge ، بخاطر همین باید حواستون باشه که وقتی یک آداپتور یا پاور بانک میخرید و روش نوشته باشه QC یا Quick Charge الزاما به درد گوشی شما نمیخوره و برای گوشی هایی که پردازنده اسنپ دراگونی دارند کارایی خواهد داشت پس به پردازنده گوشی خودتون هم توجه داشته باشید. اینم تکنولوژی QC که تو این بحث توضیح دادیم.

 

معرفی محصولات با فناوری PD

پاور بانک 20000 میلی آمپر یسیدو مدل YESIDO YP25 POWER BANK

پاور بانک 20000 میلی آمپر ساعت یسیدو با طرحی جذاب و متفاوت و 3 خروجی مجزا ب.وه و از تولیدات کمپانی خلاق YESIDO میباشد. توان خروجی این پاوبانک یسیدو YP25 برابر با 22.5 وات بوده و خیال شمارا از شارژ سریع گوشی و هر وسیله ای را آسوده میکند. همچنین این پاوربانک یسیدو YESIDO YP25 دارای 2 خروجی USB و یک پورت خروجی و ورودی دو طرفه تایپسی است. در مجموع میتوان گفت دارای 3 پورت خروجی و 1 پورت ورودی است.

از ویژگی دیگر پاور بانک YESIDO YP25 این است که خروجی های این پاوربانک دارای استاندارد فست شارژ هستند که میتوانند گوشی شما را با سرعت بالا شارژ نمایند. پاوربانک یسیدو YESIDO مجهز به یک چیپست کاملا هوشمند است که میتواند از باتری گوشی شما در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه محافظت کند. عملکرد این چیپست به این صورت است که شدت جریان خروجی از پاوربانک را با شدت جریان ورودی گوشی شما یکسان میکند تا هیچ آسیبی به باتری گوشی شما وارد نشود.

 

پاور بانک وایرلس 20000 میلی آمپر جووی مدل JOWAY JP289 PD 20W

پاور بانک وایرلس 20000 میلی آمپر جووی از تولیدات جدید و پرقدرت کمپانی JOWAY میباشد. این شارژر همراه JP289 PD 20W بسیار عالی و نیاز های شما را برطرف میکند و وایرلس میباشد که طبق نیاز گوشیتون آن را شارژ میکند و قابلیت شارژ تا 15 وات برای وایرلس و 18 وات و 20 وات PD و 22.5 وات میباشد و فست شارژ و توربو شارژ و سوپر شارژ میباشد و برای تمامی گوشی ها میشود استفاده کرد و دارای ال سی دی نشان دهنده فست و درصد شارژ باقی مانده این شارژر همراه است و بسیار خوش دست و سبک است و دارای دو پورت میکرو و تایپ سی است.

 

شارژر دیواری باوین مدل BAVIN PC335Y

شارژر دیواری باوین PC335Y با داشتن فناوری شارژ سریع Quick charger 3.0 qualcomm با جریان و ولتاژ DC5V-3.1A/9V/2.1A,12V/1.65A که می تواند گوشی های سازگار با این فناوری را سریع شارژ نماید و یکی از تولیدات برند خوش ساخت و مطرح BAVIN است.

همچنین این شارژر دیواری باوین BAVIN دارای کابل شارژ لایتنینگ بوده و کاربران برای شارژ گوشی های مجهز به پورت لایتنینگ به کابل شارژ جداگانه نیاز نخواهند داشت. کابل شارژ از بدنه آداپتور مجزا است و کاربران می توانند کابل شارژهایی با کانکتورهای مختلف به این آداپتور متصل کنند.

 

کلگی شارژر اورجینال 25 واتی سامسونگ مدل SAMSUNG 25W PD Adaptor USB-C

کله شارژر اورجینال 25 واتی سامسونگ با قابلیت شارژ سریع ۲۵ وات از Power Delivery (PD) برای ارائه کارآمدترین شارژ ممکن استفاده میکند. هر دستگاه PD ، از جمله سامسونگ S20 ، میتواند تا ۲۵ وات شارژ شود. شارژر سوپر فست سامسونگ گلکسی S20 از شدت جریان ۳ آمپر در حالت عادی و ۵ آمپر در حالت شارژ سریع با ولتاژ ورودی ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت پشتیبانی می‌نماید. این شارژر ۲۵ واتی اصل قادر است قدرتمندترین گوشی‌ها را کمتر از ۱ ساعت شارژ کند. این محصول نیز اولین نسل از شارژرهای سوپر فست این کمپانی است.

ویژگی های این کله شارژر اورجینال :

  1. درگاه خروجی کلگی شارژر از نوع Type C است.
  2. با توانی بیشتر از فست شارژ عمل می کند.
  3. قابل استفاده برای اغلب دستگاه های سامسونگ
  4. در کنار این آداپتور، یک کابل با دو کانکتور Type C وجود دارد.

 

تکنولوژی IQ

این تکنولوژی سه تا نسل داره یعنی نسل 1 و 2 و 3 که توسط شرکت انکر به دنیا عرضه شد. این میاد چیکار میکنه؟! در حقیقت همان کار PD رو انجام میده و میاد یک برآوردی میکنه که گوشی حداکثر ولتاژی که میگیره چقدر هست رو از آداپتور میگیره و بهش میده. مثلا اگر گوشی شما 18 واتی باشه از آداپتورش 18 وات میگیره و به گوشی میده نه بیشتر و نه کمتر و اینکه میشه برای انواع گوشی با پردازنده های متفاوت هم استفاده کرد و مختص یک پردازنده خاص نیست و ویژگی اصلی این نوع شارژر اینه که توسط این تکنولوژی IQ میتونید هر دستگاهی مثل گوشی و لپتاپ و هر گجتی که دارید رو شارژ کنید و هر دستگاه هر مقدار ولتاژ که نیازش باشه رو بهش میده. حالا IQ نسل 3 ترکیبی از نسل 2 با خروجی تایپ سی هست. حالا با این تکنولوژی که روی آداپتور و پاور بانک های انکر هست و دارای گواهی IQ هستند به راحتی میتونید گجت های مختلفی رو باهاش شارژ کنید و آسیبی به باتری دستگاهتون نرسه چون بصورت هوشمند ولتاژ دستگاه رو میسنجه و ورودی مورد نیازش رو بهش میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *