بررسی و راهنمای خرید

بررسی گوشی اپل آیفون 14 و 14 پلاس

بررسی گوشی اپل آیفون 14 و 14 پلاس

پر حاشیه ترین گوشی کنفرانس سال 2022 اپل ، آیفون 14 بود که انگار هیچ تفاوتی با نسل قبلی خودش نداره و  حتی پردازنده رو عوض نکرده و همون A15 Bionic رو روی این گوشی گذاشته و ما تو این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آیفون 14 و 14 پلاس بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

اگر قصد خرید لوازم جانبی آیفون سری 14 دارید حتما از محصولات دیدن کنید .

 

طراحی آیفون 14 و 14 پلاس 

همیشه وقتی بحث طراحی میشه باید تفاوت های رو با نسل قبلی یک گوشی هم در نظر بگیریم و بعدش بتونیم بگیم که مثلا از نظر طراحی تفاوتی داشته و بهتر شده یا نه! برای همین معیار نظر دادن راجع به آیفون 14 رو هم نسل قبلیش یعنی آیفون 13 گذاشتیم. عملا هیچ تفاوتی نمیشه توی این مدل با نسخه سال پیش پیدا کرد ، حتی قبلتر اپل به خودش زحمت میداد و جای لنز هارو یکم تغییر بده ولی اینبار حتی این کار رو هم نکرده و خلاصه تک تک ویژگی های بخش ظاهری و طراحی این گوشی ذره ای تفاوت نداره و فقط با لاین جدیدی از رنگ ها روبرو میشیم و به نظر برای گوشی که تو بک کاور استفاده میشه زیاد تفاوت خاصی نداره.

طراحی آیفون 14 و 14 پلاس 

نمایشگر آیفون 14 و 14 پلاس 

با اینکه نمایشگر آیفون 14 با نسل قبلی خودش هیچ تفاوتی نکرده ولی چون هسته گرافیکی این مدل به نسبت نسل قبلی بهبود داشته ، میشه گفت یکم رزولوشن بهتری  رو خواهید داشت و پنل همچنان همان سوپر رتینای OLED هست ود رکل برای یک گوشی با این قیمت ، نمایشگر 60 هرتزی هیچ توجیه خاصی نداره و حداقل نرخ نوسازی 90 هرتزی در این نسل میذاشتند.

برسیم به پنل جلویی در گوشی آیفون 14 پلاس که یه نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1284×2778 رو تو خودش جای داده که از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کنه. کیفیت و روشنایی نمایشگر خیلی خوبه و ابعاد بزرگش هم یکی دیگه از نقاط قوتش به حساب میاد که تجربه تماشای ویدئو یا بازی کردن با گوشی رو براتون لذت بخش می کنه.

نمایشگر آیفون 14 و 14 پلاس 

 

سخت افزار و پردازنده گوشی آیفون 14 و 14 پلاس

قبل از اینکه بخوایم آیفون 14 رو زیر ذربین تخصصی قرار بدیم ، این تفکر رو داشتیم که سخت افزار این گوشی با 13 یکی هست و خیلی تفاوت حاصی نداره ولی کمپانی اپل هنر خاصی رو به اسم Magic Touch یا همون لمس جادویی ، حالا این یعنی چی؟ توی نگاه اول به پردازنده این گوشی با A15 روبرو میشیم که به نظر نمیاد از نظر عملکرد تفاوتی داشته باشه اما یکم متفاوته از این لحاظ که تعداد هسته های GPU یا همان پردازنده گرافیکی از 4 به 5 تبدیل شده که ترکیبش با رم 6 گیگابایتی خیلی جزئی آیفون 14 رو توی گیم های سنگین قویتر کرده ، شاید واضحترین تفاوتی که بشه توی سخت افزار این گوشی بتونیم پیدا کنیم ، بلوتوث جدید و نسخه 5.3 و البته قابلیت اتصال به ماهواره در سری 14 هست که میتونه شدیدا کاربردی باشه اونم برای زمانی که جایی باشید که نه اتصال اینترنت و نه حتی آنتن باشه ، از تکنولوژی تشخیص تصادف هم نمیشه ساده رد شد چون با کمک گرفتن از سنسورها و GPS لحظه تصادف رو تشخیص و به مراکز درمانی اطلاع میده.

 

دوربین آیفون 14 و پلاس

اپل برای لنز اصلی دوربین آیفون 14 ابتکاری به خرج داده و لنز جدید با دیافراگم بزرگتر انتخاب کرده و این یعنی تصاویر روشن تر ولی آیا اصلا این به چشم میاد یا نه ؟! به نظر من بهترین ویژگی هایی که به دوربین های آیفون سری 14 اضافه شده اول از همه فوتونیک انجین هست که هم عکس ها رو روشنتر هم دمای رنگی رو بهتر ثبت میکنه. مورد دوم هم اکشن مود هست البته درسته که خیلی باحاله ولی این قابلیت در نسخه 14 استاندارد ( آیفون 14 و 14 پلاس ) با مشکل وایت بالانس درگیره و برای درست کردنش قید رزولوشن و شارپنس رو باید زد.

 

باتری گوشی آیفون 14 و 14 پلاس 

توی بخش باتری هم از همون باتری 3279 میلی آمپری با فست شارژ 23 واتی و وایرلس 7.5 واتی استفاده شده و البته تکنولوژی مگ سیف 15 واتی که همین تکنولوژی برای آیفون 14 پلاس هم برقراره و غفط از باتری با ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعت در آن استفاده شده چون صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد.

 

جمع بندی

اگر دنبال خرید آیفون 14 هستید باید چند نکته رو در نظر داشته باشید. اول اینکه اگر آیفون 12 یا 13 دارید اصلا نیاز نیست سراغ آیفون 14 برید چون تفاوت خاصی نداره ولی اگر اولین تجربه خرید آیفون دارید یا از مدل های خیلی پایینتر آیفون استفاده میکنید به نظرم قید تفاوت 100 دلاری با آیفون 13 رو بزنید و به خریدش شک نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *