آموزشی

گوشی ایلان ماسک چیه ؟

گوشی ایلان ماسک چیه ؟ مشخصات گوشی tesla

فک کن میخوای بری کوه و جنگل و خارج از کشور و میخوای به کسی زنگ بزنی و گوشیت آنتن نمیده که البته اینا طبیعیه اما اگه بهتون بگم که یک گوشی هست که همیشه آنتن میده چون شبکش متفاوته و بهتون بگم که یک گوشی هست که باتریش هرگز تموم نمیشه، باورتون میشه ؟ بله اینجا میخوایم گوشی ایلان ماسک رو بهتون معرفی کنیم و ببینیم اصلا این گوشی چیه و چی هست ؟

گوشی TESLA PiPhone

موضوع رو این شکلی براتون باز میکنم ، الان صنعت اسمارت فونها در جهان دست چندتا کمپانی بیشتر نیست که عبارتند از : آیفون ، سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و گوگل . حالا ایلان ماسک که صاحب برند تسلا هست که خودروهای هوشمند میسازه و صاحب برند اسپیس ایکس که قضا پیما به فضا میفرسته و همچنین صاحب برند استارلینک هست که اینترنت ماهواره ای درست میکنه. ایلان ماسک چند وقت پیش از یک گوشی صحبت کرد با نام Pi ( پای ) گوشی که تحت برند تسلا میخواد بیرون بیاد و یکسری ویژگی ها داره که جلوتر بهشون اشاره میکنیم. اما سوال اینجاست که آیا تسلا پای فون میتونه رقیبی برای آیفون یا گوشی های دیگه باشه ؟ در جواب باید بگیم اره ! چرا که نه. بخاطر اینکه مغز متفکر پشت پرده این داستان آقای ایلان ماسک معروف هست. حتی گفته براش انواع لوازم جانبی هم تهیه خواهد شد و در دسترس عموم قرار میگیره تا کاربراش هیچ نکرانی بابتش نداشته باشه که یعنی خودشو برای رقابت آماده میکنه.

خلاقترین و ثروتمندترین فرد جهان که به هرحال میتونه همچین چیزی هم بسازه ، سپتامبر 2021 بود که شایعاتی درباره تسلا پای فون بیرون اومد یک گوشی که نام خودش رو از خلاصه واژه Raspberry Pi گرفته. رزبری کامپیوترهای کوچکی هستند که به اندازه یک کارت اعتباری ابعاد دارند و به مانیتور و تلویزیون وصل میشه و کیبورد و و ماوس هم میتونید بهش متصل کنید. تو این شایعات گفتند که اواخر 2022 قرار این گوشی بیرون بیاد . شایعه دیگری هست که میگه رابط کاربری و پردازنده این گوشی توسط کمپانی NEURALINK قرار توسعه پیدا کنه. نیورالینک نام کمپانی دیگری از آقای ایلان ماسک هست که کارش ساخت IBM که مخفف Implantable Brain Machine هست و درباره ماشین و چیپست هایی که در آینده قرار در مغز انسان قرار بگیره و هدفش بهبود قدرت انسان هست. چون ما همیشه از ضعف هوش انسان نسبت به هوش مصنوعی میترسیم که با حضور همچین چیپ هایی انسان میتونه خیلی باهوشتر و تواناتری باشه. از دیگر ویژگی هاش اینه که باعث میشه انسان دیگه سرطان نگیره و دچار کهولت سن نشه. این توضیجاتی بود برای اهداف و کمپانی NEURALINK ، حالا این کمپانی میخواد رابط کاربری و پردازنده گوشی تسلا رو بسازه.

حالا اگه یک گذری به اول این مقاله بزنیم که گفته بودم این گوشی میتونه حالتی داشته باشه که همیشه آنتن بده یا حداقل به اینترنت وصل باشه، چطوری اتفاق میفته؟! اگر در جریان اسپیس ایکس قرار گرفته باشید ، پروژه ای که توسط ایلان ماسک داره گسترش پیدا میکنه، پروژه ای هست که بوسیله اون ، اینترنت ماهخواره ای که توسط ماهواره هایی در ارتفاع کم به دور زمین میگردند و به سراسر جهان سرویس میدن و این گوشی بهترین مثالی هست که میتونه به این شبکه ماهواره ای وصل بشه. حالا سوالاتی این وسط پیش میاد چیه؟

چطوری گوشی PiPhone به اینترنت تسلا وصل میشه؟

با توجه به اینکه همه پروژه های ایلان ماسک خیلی خفن و تخیلی هستند ، مثلا ایلان ماسک میخواد انسانها رو به مریخ بفرسته تا اونجا زندگی کنند و…. حالا PiPhone به احتمال زیاد همگام باشه با اینترنت استارلینک و ما اینترنت رو بتونیم در جهان و فضا هم داشته باشیم. البته باید بگم با اینکه جالب و حیرت آوره ولی در اصل بیشتر اینها در حد ایده و کانسپت هستند و شاید سالها طول بکشه تا بهشون دسترسی پیدا کنیم ولی دور از انتظار هم نیست.

از دیگر ویژگی های این گوشی پای فون تسلا که به احتمال زیاد هم خواهد داشت اینه که با خودروهای تسلا سینک میشه و میتونید باهاش ماشین رو روشن و خاموش و حتی هدایتش کنید.

باتری گوشی PiPhone TESLA

ادعای اینکه باتری گوشی پای فون تسلا تمام نمیشه بخاطر اینه که این گوشی سولار شارژ داره و این یک تکنولوژی هست که در آن بکار رفته و برای شارژ کردن خودش از انرژی نور خورشید استفاده میکنه. البته در پنل های خورشیدی جذب انرژی خیلی ضعیفه و حتی گوشی رو به سختی شارژ میکنه ، پاوربانک هایی هستند که با این تکنولوژی شارژ میشن اما به سختی و آهسته میتونن خودشونو شارژ کنند ولی به گفته ایلان ماسک این سولار شارژ قرار خیلی بهینه تر باشه و سریعتر هم عمل کنه. در جایی هم گفته شده این گوشی قابلیت استخراج ارز دیجیتال هم خواهد داشت.

پنل خورشیدی گوشی PiPhone تسلا کجا قرار میگیره ؟

به احتمال خیلی زیاد در پشت گوشی قرار بگیره و ایده اینه که گوشی رو میذارید زیر نور خورشید و شارژ میشه ولی اینجا دو تا سوال پیش میاد .

اول اینکه : میدونیم که اگر زیر نور خورشید قرار بگیره حتما داغ میکنه و این گوشی چجور قرار دمای خورشید رو مدیریت کنه؟

دوم اینکه : آیا محدودیتی در جذب داره؟ مثلا اگر در یک مکان خیلی داغی باشیم مثل کویر یا شهر مکزیک ، اونوقت چه اتفاقی میفته؟ و اینکه اگر پشت گوشی پنل خورشیدی قرار بگیره چجور میشه قاب و کاور روش نصب کرد اصلا؟!

سیستم های امنیتی گوشی PiPhone TESLA

برای سیستم های امنیتی بیومتریک در گوشی پای فون تسلا 2 نوع سیستم پیشبینی میشه کرد ، یکی سیستم های تشخیص چهره هست و یکی هم حسگر اثر انگشت که شاید زیر نمایشگر این گوشی تعبیه بشه ، که اگه این گوشیو با خودروهای تسلا سازگار بشه میتونید ماشین رو با چهره خودتون روشن خاموش کنید و… و کلی امکانات دیگه و همینطور در نظر گرفتن والت و کیف پول مخصوص تسلا در این گوشی که پرداخت های خودتونو باهاش انجام بدین و از آنجایی که جز شبکه بلاکچینی هم قرار میگیره سیستم امنیتی بالایی خواهد داشت و نمیشه کیف پولشو هک کرد.

نمایشگر گوشی PiPhone تسلا

از آنجایی که برای ایلان ماسک هستش برای همین میخواد همه چیزش هیولا و باحال باشه بخاطر همین گفته میخواد نمایشگر این گوشی 4K باشه و اندازش هم 6.9 اینچ میشه و همراه با 4 تا دوربین که لنز اصلی 108 مگا پیکسل واقعی خواهد بود و حافظه داخلی تا 2 ترابایت هم قابل ارتقا هست.

جمع بندی :

تقریبا این اطلاعاتی بود که از گوشی ایلان ماسک معروف با نام PiPhone تسلا بیرون اومده و بهتون معرفی کردیم و باید ببینیم که چه زمانی عرضه جهانی میشه و آیا واقعا عرضه میشه یا نه! در کل یک ایده و طرح بسیار جذاب و شگفت انگیزیه و منتظریم که بیاد بیرون و ببینیمش. اگر شما هم اخبار کاملتری ازش دارین حتما برامون کامنت کنبد و نظراتتون رو بنویسید.

 

اگه از این مقاله خوشتون اومد حتما مقاله اختراعات جدید و باحال رو هم بخونید.

2 نظر در “گوشی ایلان ماسک چیه ؟

  1. مهران گفت:

    من شنیده بودم میگن گوشیش 1100 که – دم شما گرم که اطلاعات درست میدین

    1. حامد قهرمانی گفت:

      ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *