آموزشی

شایعات جدید درباره آیفون 14

شایعات جدید درباره آیفون 14

چند روزه خبر اومده که واردات آیفون به ایران ممنوع شده ولی تو این مقاله قراره با شایعات آیفون 14 بپردازیم البته که الان ثبت سفارش آیفون انگار باز شده و حالا اگر واردات نسل بعدی آیفون یعنی سری 14 باز شد که چه بهتر وگرنه چندتا از شایعات جدید که درباره این محصولات گفته شده است رو بررسی کنیم.

شایعه حذف شدن آیفون مینی

اولین شایعه درباره سری جدید آیفون اومده حذف شدن آیفون مینی از سری 14 هست و عوضش یک عضو جدید به اسم آیفون 14 مکس اومده ، یعنی توی سری بعدی آیفون 14 و 14 مکس و 14 پرو و 14 پرومکس که سایزهاشون هم باهمدیگه فرق داره همچنین تفائت های زیادی بین نسخه ساده و نسخه پرو وجود خواهد داشت. که شاید از این ایده استقبال بشه و شاید هم بخاطر اینکه اپل بعضی چیزهارو ازتون محروم میکنه استقبالی نشه ازش.

پانچ هول و ناچ هول صفحه نمایش

اولین تفاوت ظاهری اینجوریه که ناچ در نسخه های پرو قراره حذف بشه و در نسخه های معمولی گذاشته میشه.از حذف شدن منظورمون اینه که ناچ تبدیل میشه به یک پانچ هول که توی نسخه های پرو  دوتا پانچ هول هست یکی دایره شکل و دیگری کپسولی و کنار همدیگه که در یکی سنسورها و در دیگری دوربین سلفی قرار میگیره. البته از همین ناچ میشه نتیجه گرفت که احتمالا در نسخه های معمولی همین سیستمی که الان هست روی نسخه های 14 معمولی وجود نخواهد داشت. از طریق همین ناپ کپسولی در کنار ناچ دوربین  میشه فهمید که اون شایعه ای که میگقتن اپل قرار هست از حسگر اثرگشت زیر نمایشگر استفاده بشه، خبری ازش نخواهد بود . چرا؟ چون توی همان ناچ کپسولی احتمالا سیستم تشخیص چهره سه یعدی وجود داشته باشه و احتمال داره از آیفون 15 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون اضافه بشه.

اینجا یکسری عکس از طرح های آیفون 14 که یک اکانتی به اسم Shrimp apple pro که خیلی هم سابقه نداره و معروف و مشهور نیست و آمده و این عکس هارو لو داده که میگه اینها آیفون های بعدی هستند.از طرف دیگ ه ای یک اکانت به اسم Ice universe که این فرد سابقه خوبی داشته و قبلا شایعات زیادی گفته که به واقعیت پیوسته و گفته که اون ناچ کپسولی برای نسخه های پرو هست.

شایعات جدید درباره آیفون 14

شایعات جدید درباره آیفون 14

پورت لایتنینگ

اپل همچنان از پورت لایتنینگ که از تکنولوژی USB2 استفاده میکنه روی آیفون هاش قرار میده و البته خیلی ها نظر دادند که این پورت رو تبدیل کنه به تایپسی ، اما اپل روی سری های آیفون 14 قرار نیست که لایتنینگ رو حذف کنه و پورت تایپسی بذاره. چرا ؟ چون کلی کابل آیفون و لوازم جانبی با این نوع پورت برای سری های آیفون تولید کرده که احتمال داره از سری 15 به بعد پورت تایپسی رو جایگزین لایتنینگ کنه.

دوربین در آیفون 14

یکی از بزرگترین و خفن ترین اتفاقاتی که اپل در آیفون 14 میخواه به کار ببره و انگار فقط برای مدل های پرو قرارا استفاده بشه ، لنز 48 مگاپیکسلی هست. ولی سری 14 و 14 مکس همان لنز 12 مگاپیکسلی خواهند ماند و شما تو انتخاب بین دوراهی میمونید و تفاوتها خیلی زیاد میشه و اگه این شایعات جدید درباره آیفون 14 درست باشه یکم شرایط سخت میشه. که باید بیاد و ببینیم که چه اتفاقی قرار تو دوربین سری 14 بیفته ، آیا تفاوت خیلی زیادی بوجود میاره که معمولا وقتی اپل همچین کاری میکنه بکنه حتما تفاوت زیادی بوجود میاره و قرار هست که فیلمبرداری 8K هم بهش اضافه بشه البته این شایعه هم به احتمال زیاد درست نباشه چون واقعا الان که گوشی های اندرویدی 8K دارند رو کی استفاده میکنه؟ 😐

 

آیفون SE مینی

گفتم که آیفون 14 مینی دیگه قرار نداشته باشیم و اتفاقی که میفته ابنه که احتمالا اندازه آیفون 14 حدود 6.1 و آیفون 14 مکس 6.7 و همچنین 14 پرو 3.1 و 14 پرومکس 6.7 اینچی خواهند بود. یعنی 2تا زوج گوشی ها باهمدیگه همساز هستند و احتمالا اپل در 6 ماهه بعدیش یدونه SE4 یا یدونه SE جدید معرفی کنه و اون استایل مینی رو در غالب SE به بازار عرضه کنه تا کاربران یک تفاوت جدید رو ببینند.

 

پردازنده در آیفون 14

اما نکته قایل توجه و شایان ذکر اینه که شما توی آیفون 14 پرو و 14 پرومکس از پردازنده جدید اپل که احتمالا A16 Bionic استفاده کنه و توی 14 های معمولی همان A15 Bionic بذاره یعنی پردازنده استفاده شده برای 14 و 14 مکس از نسل قبلی خواهد بود. که این شایعه امیدواریم اتفاق نیفته که این همه فرق و اختلاف بین مدل های 14 نباشه ، یا اگر قرار همچین اتفاقی بیفته حداقل باید قیمتهاشونم فرق خوبی داشته باشه. درکل پردازنده و  دوربین و طراحی و ناچ باهمدیگه قرار تو سریها فرق داشه باشند.

مطالب مرتبط

2 نظر در “شایعات جدید درباره آیفون 14

  1. حسین گفت:

    خیلی جالبه واقعا منتظر رونمایی از ios 16 هستیم. درباره سخت افزار و پردازنده آیفون 14 هم بگین. ممنون میشم

    1. حامد قهرمانی گفت:

      خیلی ممنون از توجهتون و پیشنهادی که دادین. حتما درباره همه بخشهاش همینجا توضیح میدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *