آموزشی

بررسی مزیت های اندروید نسبت به آیفون

بررسی مزیت های اندروید نسبت به آیفون

چند وقتیش درباره مزیت های آیفون نسبت به اندروید بحث کردیم و امروز همون روز موعود برای دوستداران اندروید هست یعنی جاییکه میرسیم به بررسی برتری ها و مزیت های گوشی های اندروید نسبت به آیفون ، که تو این مقاله به شرح آن میپردازیم.

تنوع بالای گوشی اندرویدی در قیمت های مختلف

اولین نکته ای که نشون میده گوشی های اندرویدی برتری خوبی نسبت به آیفون دارند همین تنوع در قیمت ها هست. شما اگر بخواید گوشی بخرید چه 2 میلیون داشته باشید و چه بودجه 50 میلیونی ، تو گوشی های اندرویدی آپشن و حق انتخاب دارید ، چیری که تو گوشی های آیفون این اتفاق نمیفته و شما مجبوری که از یک هزینه ای به بالا بتونید گوشی آیفون بخرید. نکته بعدی در این بخش تنوع هست که میتونید متناسب با سلیقه و خواستتون یک گوشی انتخاب کنید که برای گوشی های اندروید انواع طرحها و رنگهاو انواع برند موجود هست مثلا شاید بخواهید یک گوشی بگیرید که دئربین قوی برای عکاسی یا یک پردازنده قوی برای بازی یا میخواهید که یک گوشی برای آموزش و… بگیرید که متناسب با سلیقه و بودجتون باشه رو انتخاب کنید.

متن باز بودن اندروید ویژگی مثبت آن

تو بررسی های آیفون گفتیم که اوپن سورس بودن اندروید به ضرر اندروید تموم میشه! چرا ؟ چون گوشی رو کند میکنه ، اما اینجا میخوایم یک بعد مثبت این متن باز بودنش رو بهتون بگیم. بعضی جاها این متن باز بودن اندروید به کمک آدم میاد چون دستتون برای شخصی سازی کاملا باز هست. خیلی از ماها وقتی یم گوشی میگیریم تقریبا 3 یا 4 سال باهاش کار میکنیم بخاطر همین شخصی سازی باعث میشه محیط گوشی دیگه برامون زیاد تکراری نباشه که برای همین اوپن سورس بودن اندروید میتونید روی گوشیتون تم و لانچر و… نصب کنبد و یا تو خود بخش تنظیمات گوشی میتونید انواع شخصی سازی ها رو انجام بدید.

از از نکات بعدی اینکه برای اندروید آپدیت هایی واسه قابلیت جدید و شخضی سازی های بیشتر میاد. مثلا یک قابلیت بهش اضافه میشه و میتونید با اون رنگهارو عوض کنید یا تاریخچه چت هارو بخونید و کلی ترفند های دیگه که باعث میشه اندروید مزیت های قابل توجهی از لحاظ دسترسی و شخصی سازی نسبت به آیفون داشته باشه.

اپلیکیشن های بیشتر و دسترسی آسان به آنها

نکته جالب و مثبتی که برای گوشی های اندرویدی هست و همزمان میتونه منفی هم باشه اینه که اپلیکیشن های در دسترس زیادی داره و شما میتونید از هرجایی اپلیکیشن دانلود کنید که اینجا باید دقت کنید ! چرا ؟ چون از هر منبعی نباید اپلیکیشن دانلود کنید نکته اینجاست که از سورس های مختلف که مطمئن و معتبر هستند میتونید انواع اپ هارو دانلود و نصب کنید یا میتونید انواع اپلیکیشن های ایرانی رو نصب کنید که برای نصب همین برنامه های ایرانی روی آیفون با کلی چالش مثل رایگان نبودن نصب از منابع مختلف و یا تحریم شدن برخی برنامه ها و… همرا میشید. که در اندروید حتی اپلیکیشن های پولی و غیر رایگان رو هم میتونید بصورت کرک شده پیدا و دانلود کنید ، نمیگیم این کار درستی هست اما میشه روی اندروید همچین امکاناتی رو دید 😊

وجود لانچر های زیاد برای اندروید

از مسائل دیگر شخصی سازی وجود لانچر خای فراوان برای اندروید است که با استفاده از لانچر میتونید آیکونها و دکمه ها و منو رو تغییر بدید ولی در گوشی های آیفون وقتی میخواهید آیکون یک برنامه رو عوض کنید باید مثلا برید PNG براش دانلود کنید و یکی یکی اپ هارو باز کنید و از روی شورت کات بزنید و بعدش حالا اونم آیفون قبول کنه یا نه و بعدش که وقتی شورت کات رو میزنید اونو اول باز میکنه بعدش وارد اپلیکیشن میشه که این پروسه رو تو آیفون سخت میکنه.

هزینه پایین لوازم جانبی برای اندروید

نکته بعدی مثبت در گوشی های اندرویدی هزینه پایین به نسبت گوشی های آیفون برای تهیه لوازم جانبی و خدمات پس از فروش است. مثلا وقتی شما یک گوشی آیفون با قیمت 20 میلیون میخرید طبیعی هست که یک آداپتور و کلگی با قیمت 500 تا 800 هزار تومنی هم برای اون تهیه کنید و یا قاب آیفون با قیمت بالایی بگیرید یا مثلا ایرپاد برای آیفون بگیری اونم اگه بتونید اصلش رو بخری و کپی بهتون ندن که با قیمت تقریبا 6 میلیونی هزینه برمیداره . اتفاقی که اینحا میفته ، برای گوشی های اندرویدی تنوع اکسسوری شاید کمتر است اما در عوض هزینه کمتری هم دارد و خیلی از گوشی های اندرویدی میان رده حتی قاب و گلس و مخصوصا کله شارژر هم داخل جعبه خودشون دارند. از طرفی شما میتونید با قیمت پایینتری نسبت به آیفون برای تعمیر گوشی هزینه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *