بررسی و راهنمای خرید

هر چیزی که باید درباره پاوربانک بدانید – راهنمای جامع خرید پاوربانک

راهنمای جامع خرید پاوربانک

پاور بانک ها یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی دارند، توان های خروجی مختلفی داشته و همچنین درگاههای ورودی و خروجی متفاوتی دارند، ولی موقع خرید پاوربانک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

امروز میخواهیم یک سری نکاتی به شما بگوییم که بعنوان راهنمای جامع خرید پاوربانک باید موقع خرید به آنها توجه داشته باشید.

اما قبل از شروع بیایید اصلا ببینیم پاوربانک چیست؟

همه ما حتما کمبود و نداشتن شارژ گوشی همراه را تجربه کرده ایم . همانطور که میدانید همه ما به استفاده از از تلفن همراه هوشمند وابسته شده ایم. علی رغم اینکه تلفن های هوشمند در جهت مصرف بهینه انرژی گام های بزرگی برداشته اند اما هنوز هم وقت هایی شده که روزانه چندبار گوشی خود را به شارژ می زنیم و اینکه با استفاده معمولی از گوشی های همراه، به سختی میتوانند تا 24 ساعت شارژهی مناسبی داشته باشند. به همین دلیل دیگر عادت کرده ایم که گوشی خود را در هر مکانی و زمانی شارژ کنیم.

بنا به دلایلی که گفته شد ، پاوربانک ها در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این دستگاههای جمع و جور در اندازه های متفاوت میتوانند برق را در خود ذخیر کنند. یک پاوربانک به معنای واقعی در اصل یک شارژر همراه است و برای دستگاههایی مثل تلفن همراه و تبلت و حتی اسپیکر های کوچک مانند یک باتری عمل میکند.

حال بپردازیم به اصل مطلب و راهنمای جامع خرید پاوربانک :

+ اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید ، ظرفیت پاور بانک میباشد.

 

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی در پاوربانک :

ظرفیت اسمی در اصل آن چیزی است که روی جعبه پاو بانک ها نوشته شده ، مثلا یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعت که میخرید . میخواهید که گوشی شما که باتری 5000 میلی آمپر ساعت دارد را 2بار شارژ کند ولی این اتفاق نمیفتد، چرا ؟

اگر بخواهیم به  زبان ساده این سوال را جواب دهیم باید بگوییم که ، در اصل بخشی از این انرژی تبدیل به گرما شده و هدر میرود و پاور بانک های مختلف بازدهی بین 70 تا 90 درصد از ظرفیت اسمی را دارند ، یعنی در بهترین حالت یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعت توانایی شارژ 9000 میلی آمپر ساعت را خواهد داشت.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، توان خروجی یک پاوربانک است و اگر بخواهیم توان خروجی را بطور ساده توصیف کنیم ، یعنی حاصلضرب آمپراژ در ولتاژ میباشد، و آمپراژ و ولتاژ هم معیارهای تعیین کننده سرعت شارژ شدن گوشی شماست.

مثلا اگر بخواهیم یک مثال بزنیم ، برای نمونه روی آداپتور و کله شارژر آیفون ما نوشته شده ، 3A و 5V یا 2A و 9V که با محاسبات روبرو میشود :

5V * 3A = 15W

9V * 2A = 18W

که یعنی توان خروجی این کله شارژر 18 وات است که بصورت فست شارژ میتواند گوشی آیفون ما را شارژ کند.

در موقع خرید پاوربانک شما هم میتوانید دقیقا این موارد را محاسبه نمایید تا ببینید خروجی های مختلف پاور بانک توانش چقدر است.

یعنی با ضرب ولتاژ و آمپراژی که میتواند بعنوان خروجی بدهد را حساب کنید.

ما در فروشگاه اینترنتی پیشرو دیجیتال پاوربانک هایی داریم که دارای توان خروجی 18 و بالاتر میباشند و دعوت میکنیم حتما آنها را بررسی و مشاهده نمایید.

پس موقع خرید پاور بانک باید توجه کنید که هرچقدر توان خروجی بیشتر باشد ، میتواند گوشی شما را سریعتر شارژ کند.

حال که بحث سرعت شد، یکی دیگر از نکاتی که در موقع خرید پاوربانک باید مورد توجه قرار گیرد ، قابلیت و فناوری های مختلفی است که روی پاوربانک تعبیه شده است. مهمترین قابلیت و فناوری هم که میتواند روی پاوربانکی باشد ، فناوری QC3.0 است. که این باعث میشود که گوشی شما ولتاژ و آمپراژ بالاتری را دریافت کند. ( البته باید در نظر داشته باشید که گوشی شما نیز باید از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کند ) که این یعنی دارای قابلیت فست شارژ میباشد.

نکته بعدی که توی پاوربانک ها وجود دارد ، پورتهای مختلف در آن است. پاوربنک ها معمولا پورت خروجی USB دارند و یک سری از آنها خروجی تایپ سی ( Type C )  هم دارند که بنا به نیاز و کوشی خودتان میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

ورودی تایپ سی در پاوربانک

البته ناگفته نماند که در پاوربانک ها پورتهای ورودی هم حائز اهمیت هستند.

برای مثال فرض کنید پاوربانکی 10000 یا 20000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که ظرفیت زیادی است و خودش هم باید قابلیت شارژ سریع سریع داشته باشد که زودتر شارژ شود. که در واقع پاور بانکهایی که درگاه ورودی تایپ سی دارند سریعتر شارژ میشوند و میتواند انتخاب بهتری برای شما باشند.

بازرگانی پیشرو دیجیتال نیز در عرصه لوازم جانبی موبایل در تبریز و آذربایجان شرقی ، انواع لوازم جانبی ها مانند کابل شارژ و مخصوصا انواع پاوربانک را بصورت عمده و قیمت همکاری به فروش میرساند، که شما میتوانید از محصولات کابل شارژ و پاوربانک موجود در سایت دیدن فرمایید.

 

پاوربانک بیسیم

                                                                                 پاوربانک بیسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *