آموزشی, ترفند

درصد سلامتی باتری گوشی چقدر است؟ – اطلاع دقیق از درصد سلامتی باتری در گوشی های اندروید و آیفون

درصد سلامتی باتری گوشی

سلام دوستان خوب امیدوارم حالتون خوب باشه، در این مقاله قصد داریم بهتون یاد بدیم که درصد سلامتی باتری گوشی شما چقدر است و باتری در چه وضعیتی قرار دارد؟! همانطور که میدانید در سیستم عامل آیفون گزینه ای اضافه شده که درصد سلامتی باتری را به کاربران نشان میدهید، مثلا اگر از قسمت تنظیمات گوشی نگاه کنید ، نشان داده که برای مثال 95 درصد سلامتی دارد که این عدد وضعیتی خوب برای یک باتری است و اگر این عدد به 75 نزدیک بشه یعنی کمی باید نگران در استفاده از باتری باشید و با دقت بیشتری در استفاده از گوشی و باتری داشته باشید چون تقریبا به سمت افول پیش میرود، اما در سیستم عامل اندروید اینگونه نیست و وقتی به تنظیمات باتری میروید اطلاعات کاملی از وضعیت سلامتی باتری در اختیار قرار نمیدهد، بعضی اطلاعات کلی مانند : چقدر شارژ دارد ! چقدر شارژ باتری گوشی دوام میاورد ! یا نموداری که نمایش میدهد باتری گوشی شما به چه صورتی خالی میشود یا اینکه چه برنامه هایی از باتری بیشتر استفاده میکنند! اما چیزی درباره وضعیت سلامتی باتری نشان نمیدهد.

اما در این مقاله میخواهیم یک راه حل برای این موضوع تشخیص سلامتی باتری گوشی اندروید و آیفون بهتون بگیم تا با استفاده از این بتوانید اطلاعات کامل از وضعیت سلامتی باتری در گوشی های اندرویدی نیز داشته باشید!

لینک اپلیکیشن برنامه ای که میتوانید در گوشی اندرویدی ، سلامتی باتری را مشاهده نمایید را ذز آخر این مقاله براتون میذاریم و میتوانید دانلود کنید.

برنامه ای که میخواهیم بهتون معرفی کنیم به اسم ACCU Battery میباشد. بعد از نصب و باز کردن این نرم افزار ، ابتدا در چند مرحله چندتا آموزش به کاربران نمایش میدهد. بطور مثال اول درباره تفاوتش با برنامه های دیگر و چند نکته که مثلا میگه : اگر میخواهید باتری گوشی سالمی داشته باشید ، شارژ باتری وقتی به 80 درصد که رسید از برق جدا کنید. در مرحله بعد یک تنظیم درصدی وجود دارد که وقتی به اون درصد از شارژ رسید یک اعلان و هشداری برای یادآوری براتون میاد که از شارژ جدا کنید و این عدد را میشود به دلخواه تغییر داد.

در آخر هم میگه که میتوانید ظرفیت باتریتون را ببینید و در مرحله آخر یک کالیبره انجام داد و وارد صفحه اطلاعات و جزئیات میشود.

در زیر صفحه 4 عدد تب وجود دارد :

تب اول Charging ، تب دوم Discharging ، تب سوم Health ، و تب چهارم History میباشد.

که در بخش Charging میتوانید اطلاعات مفیدی از مثلا میزان آمپراژی که وارد گوشی میشود و مدت زمانی که طول میکشد تا کامل شارژ شود. نکته ای که هست اینه که در قسمت پایینی بخش Charging روی دکمه  Set design capacity بزنید و ظرفیت باتری خود را وارد نمایید.

درصد سلامتی باتری گوشی

همه باتری های گوشی ها یک ظرفیت اسمی دارند که روی جعبه و گوشی اعلام میشود که این عدد را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

این کار را انجام دهید تا برنامه آنالیز بهتری از باتری شما داشته باشد و دقیقتر نشان دهد که باتری چقدر سلامتی دارد.

بخش Discharging اطلاعاتی درباره اینکه کدام برنامه ها از باتری گوشی بیشترین استفاده را میکنند. یا سرعت دیس شارژ شدن گوشی شما چقدر است یا اطلاعاتی درباره اینکه وقتی صفحه نمایش خاموش یا روشن است چه میزان باتری مصرف میشود و یا چه مقدار زمان از وقتی که آخرینبار گوشی را شارژ کردید ، صفحه گوشی شما روشن یا خاموش بوده است و اطلاعات و آمار مفید دیگری که در اختیارتان قرار میدهد.

درصد سلامتی باتری گوشی

بخش بعدی تب Health یا سلامتی باتری و مهمترین بخش این برنامه میباشد. همانطور که گفتیم این بخش اطلاع میدهد که سلامتی باتری شما چقدر است. این بخش زمانی فعال و شروع به کار میکند که شما گوشی را به شارژ بزنید و برنامه با گوشی شما کار کرده و باتری و گوشی شما را آنالیز کند و یک سری اطلاعات جم آوری و بعدش آمار دقیق را به شما بدهد. که این مرحله چند ساعت تا چند روز میتواند طول بکشد.

درصد سلامتی باتری گوشی

تب آخر هم History است که آماری درباره اینکه کی گوشی خودتان را به شارژ زدید یا کی از شارژ جدا نموده اید و درآن مدت چقدر شارژ شده و اطلاعات دیگر مانند اینکه چقدر از شارژ گوشی استفاده کرده اید و…

درصد سلامتی باتری گوشی

پس با این برنامه میتوانید به طور کامل و دقیق آماری از باتری گوشی و سلامتی آن بدست آورید ، که در بخش اطلاعات گوشی هم یک اعلان برایتان میاورد که یک آمار کلی نیز نمایش میدهد.

درصد سلامتی باتری گوشی

یک نکته دیگر اینکه اطلاعی درباره دمای باتری نیز خواهد داد پس مراقب باشید این دمای گوشی بالاتر نرود چون دمای بالا به باتری خیلی آسیب میرساند.

امیدواریم که این مقاله هم براتون مفید واقع شود.

دوستان و همکارانی که به دنبال خرید و فروش عمده لوازم جانبی و تامین کننده این محصولات هستند ، فروشگاه ما دارنده محصولات متنوع بوده و نمایندگی چندین برند معتبر جهانی را نیز دارد. برای اطلاعات بیشتر و همکاری با ما تماس بگیرید.

 

دانلود برنامه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *