آموزشی, بررسی و راهنمای خرید

اپل چی معرفی کرد؟ گوشی اپل آیفون سری 14

اپل چی معرفی کرد؟ گوشی اپل آیفون سری 14

سلام به همگی و دوستان عزیز ، چند وقتی بود که منتظر چنین روزی بودیم تا اپل محصولات جدیدش برای سال 2022 را معرفی کنه ، که امروز تو این مقاله میخوایم ببینیم اپل امسال چی معرفی کرد و گوشی های آیفون سری 14 طراحی و امکاناتش چجوری خواهد بود.

امسال اپل 8 تا محصول معرفی کرد یعنی 3 تا اپل واچ و یدونه ایرپاد پرو و 4 تا گوشی آیفون

< برای مشاهده لوازم جانبی آیفون سری 14 کلیک کنید >

اپل واچ

اول با کسل ترینش شروع میکنیم یعنی اپل واچ سری 8 ، تو این واچ یکسری امکانات نرم افزاری بهش اضافه شده و عملکرد بهتری هم در تمرینات ورزشی و همچنین عملکرد بهتر و بهینه تر در سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب و حتی بطور پیشرفته دوره خانوم هارو هم میسنجه. از طرف دیگه سنسور دمای بدن هم داره و امکان Low Power Battery اضافه شده که عملکرد و قدرت باتری رو ببره بالا و طول عمر مصرف باتری تا 36 ساعت بهینه شده و میتونه اپل واچ سری 8 رو سرپا نگهداره. از یکطرف دیگه نمایشگر این واچ کم حاشیه تر شده و رنگ های جدیدتری ازش تولید شده و یک قابلیت امنیتی خیلی جالبی که برا منم دوست داشتنی بود Crash Detecyion هست ، مثلا فرض کنید اپل واچ سری 8 رو به دستتون بستید و تو رانندگی تصادف میکنید و فرقی نمیکنه برخورد ماشینتون از جلو یا عقب و یا مناره ها باشه ، این ساعت هوشمند سری 8 اپل تشخیص میده که ماشین شما تصادفی کرده ئ تا فشار 256G رو میسنجه و سریعا با اورژانس تماس میگیره و درخواست کمک میکنه و یک قابلیت دیگرش پشتیبانی از فست شارژ هست.

اپل واچ سری 8

اپل واچ SE

این اپل واچ هیچ فرقی با واچ سری 8 نداره و تمامی امکانات اصلی رو داره و فقط یکسری امکانات دیگرش کم شده و ارزانتر است و هیچ توضیح اضافه ای نمیشه دربارش گفت.

اپل واچ ULTRA

میریم سراغ این گجت کاملا جدید و محشری که برای اولین بار توسط اپل مطرح شده و در کل همه چیز این اپل واچ تغییر کرده ، مثلا نمایشگری تخت و بذنه ای مقاومتر داره و یک دکمه فیزیکی اختصاصی قابل برنامه ریزی بهش اضافه شده که طول عمر باتریش هم 60 ساعت در حالت full performance که خیلی جالبه و از طرفی قابلیت صدای اورژانسی داره ، مثلا فرض کنید افتاده باشین توی یک چاهی یا یک دره و زخمی هم شدید و یا جایی گیر کردین ، در شرایط اگر این دکمه رو فشار داده و نگهدارید با قدرت صدا رو تا 180 متر پرتاب میکنه و درخواست کمک میکنید.

امکان دیگه داشتن یک واچ فیس خیلی باحال هست که حالت نایت مود داره و تصویر صفحه نمایش رو سیاه و رنگ ها رو قرمز میکنه ، یعنی طول موج رو میاره پایین و پرتاب نور را کم میکنه که مصرف باتری رو به شدت میاره پایین. به نظر من این گجت واقعا خیلی خفنه اما بیشتر به درد آدم های خاص میخوره یعنی اون دسته از افرادی که جونشون رو میذارن کف دستشون و میرن تو دل طبیعت و کوهنوردی و دریا نوردی و غواصی و…

اپل واچ اولترا نایت مود

نسبت به ورزشی که میکنید برای اپل واچ اولترا 3 تا بند که برای صخره نوردها و دریا نوردها و غواصها و یکی هم برای دونده ها در نظر گرفته شده. GPS این مدل اپل واچ خیلی بهتر و درست تر عمل میکنه و به غیر از این یک قابلیت جالب توجه دیگرش اینه که برای مکانهایی که شما در آنجا حضور داشتین یک چک لیست میندازه و مانند نقشه راه براتون عمل میکنه. مثلا اگر در طبیعت باشین و مکان چادر و ماشین و… رو ثبت کنین و از این مکانها دور بشید و در صورت گم شدن میتونید با استفاده از این قابلیت بفهمید که در چه فاصله ای از چادر و ماشین خود قرار دارید و حتی امکان جهت یابی هم براتون فراهم میکنه.

اپل واچ اولترا

ایرپاد پرو 2

این گجت بهترین بهبودی که پیدا کرده اضافه شدن چیپ H2 هست. یعنی صداها کیفیت و شارپنس بیشتر و با جزئیات و بیس بالاتری داره. از طرف دیگه قابلیت Active Noise Cancellation هم 2 برابر و عملکردش بهتر شده اما یک قابلیت جدید و باحالی به اسم Adaptive Transparency در این گجت تعبیه شده که بذارید اینجوری بهتون توضیح بدم :

ایرپاد پرو 2

در سری ایرپاد پرو یک حالتی بین نویز کنسلینگ و حالت عادی بود که ترنس پرنسی بهش میگن که باهاش میتونید صداهای بیرون و اطرافتون رو بدون نویز بشنوید. اما فرض کنید جایی میروید که صداهای گوش خراش و اذیت کننده ای مثل صدای چکش و دریل و… از اطراف به گوشتون میرسه در ایرپاد پرو نسل 2 سنسوری داخلش بکار رفته با سرعت 48000 بار بر ثانیه صداهای اطراف رو پردازش میکنه و به محض اینکه صدای بلند و نویزی بیاد اونوقت اکتیو نویز کنسلینگ  فعال میشه و به محض اینکه صدای بیرونی میخوابه ترنس پرنسی مود برمیگرده و شما از صدای محیطی اطرافتون لذت میبرید. قابلیت بعدیش اینه که یک بند به کیس ایرپاد پرو 2 وصل میشه تا بتونید راحت تر درکنار خود حملش کنید و همچنین از قابلیت جالب دیگش اینکه وقتی این ایرپاد گم بشه یک اسپیکری در زیر کیسش تعبیه شده که تولید صدا میکنه و همینطور هرکدام از گوشی های این ایرپاد میتونن وقتی گم بشوند تولید صدا کنند تا بتونید سریعتر پیداشون کنید. طول عمر باتری در حالت پخش 6 ساعته که با کیسی که داره تا 30 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

آیفون های سری 14

امسال گوشی های آیفون سری 14 دو دسته هستند یعمی آیفون های استاندارد و آیفون های پرو.

سری جدید آیفون 14

آیفون های استاندارد

آیفون استاندارد شامل 14 و 14 پلاس با صفحه نمایش 6.1 و 6.7 اینچی و با نمایشگر 1200 نیتی بوده و عملکرد پردازشگر بهبود یافته و برای دوربین هم قابلیت Action Mode اضافه شده که وقتی میدوید لرزش ها رو میگیره ، دوربین ها هم بهبود پیدا کرده مخصوصا دوربین اولترا وایدش و یک پردازنده برای پردازش عکس ها در این گوشی ها تعبیه شده که باعث میشه عکس ها و تصاویر بهتری ثبت کنید و همچنین عملکرد دوربین سینماتیک مودش هم بهتر شده و یک قابلیت جدید دیگه که داره اسمش SOS هست و اینجوره که فرض کنید آنتن گوشی رفته و اینترنت هم اصلا ندارید و در بیابانی گیر کردید، اینجا این قابلیت به کمکتون میاد و از طریق ماهواره میتونه پیام بفرسته و درخواست کمک کنه که البته این امکان تنها در آمریکا و کانادا کار میکنه و تا 2 سال رایگان هست که بعدا هم قرار پولی بشه. البته این سوال به ذهنمون میرسه که آیا داخل ایران هم قابل استفاده خواهد بود؟ به احتمال زیاد خیر اینجا همچین امکانی شاید وجود نداشته باشه.

گوشی آیفون 14 و 14 پلاس

آیفون های سری 14 نسل پرو

گوشی آیفون 14 سری پرو 2مدل هستند یعنی 14 پرو و 14 پرومکس و رنگ جدید امسال رنگ بنفش میباشد و در کل گوشی همان طرح نسل قبل رو داره. ناچ بالای صفحه نمایش کنار گذاشته شده و یک حالت به اسم داینامیک آیلنت که یک کار فوق العاده ای که اپل انجام داده که  در مقابل اندرویدی هایی است که هول پانچی که در اندروید داشتند رو تو آیفون یک حالت انیمیشنی بهش اضافه کردند و قابلیت ابنم داره که با زدن روی اون نوتیفیکیشن باز میشه و یا موسیقی که در حال پخش برات نمایش داده میشه که یک حالت نواری شناور خیلی خوشگلی داره و به اصطلاح بهش Dynamic Island میگه.

اوج زیبایی بعدی در گوشی 14 پرو و پرومکس روشنایی 2000 نیتی هست که واقعا تحسین برانگیزه و هیجان آور ، چون روشن ترین نمایشگر در بین تمام گوشی های جهان رو داره ! که در روشن ترین نقطه و حتی نزدیک به خورشید هم که باشید اطلاعات صفحه نمایش رو میتونید ببینید.

دوربین گوشی 14 پرو و پرومکس :

دوربین اصلی توی سری پرو 48 مگاپیکسله که بدون افت کیفیت میتونید عکس های اولترا واید خیلی خوب و یا در حالت 1x و 2x بگیرید و از طرفی فلش LED در این گوشی ها یک قابلیت جالب داره و با سنسوری که در خودش داره با توجه به فاصله سوژه از دوربین و مدل عکس معمولی یا اولترا که میندازید ، میزان پخش نور رو کنترل میکنه.

پردازنده :

یکی دیگه از بهبودها وجود A16 بایونیک در این سری از گوشی هاست. خود اپل هم توضیح زیادی در این باره نداره و به طبع نسبت به نسل قبل بهتر و قویتر شده و از طرف دیگه عملکرد بهینه تر و مصرف انرژی کمتری داره. برای نمایشگر هم که حاشیه کمتر شده و قابلیت always on display نیز اضافه گردیده.

به محض ورود و فروش در ایران بازرگانی پیشرو دیجیتال کلیه لوازم جانبی برای گوشی سری آیفون 14 و همچنین لوازم جانبی برای ساعت های هوشمند 8 و اولترا اپل را برای فروش ارائه خواهد نمود.

2 نظر در “اپل چی معرفی کرد؟ گوشی اپل آیفون سری 14

  1. Fatemeh گفت:

    واقعا مفید بود👌

  2. Fatemeh گفت:

    واقعا مفید بود👌من چند بار از سایتتون خرید کردم کیفیت محصولاتتون عالیه و مقاله هایی که میزارین بروز و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *