بررسی و راهنمای خرید

چگونه ایرپاد اصل و غیر اصل را تشخیص دهیم؟ – راهنمای خرید ایرپاد

در این مقاله قصد داریم که یک تعریف کلی و بیوگرافی از ایرپاد داشته باشیم که ببینیم جریان پیدایشش در چیست و چه امکاناتی دارد ؟ سپس اطلاعاتی از جامع از اینکه چگونه تشخیص دهیم و حداقل یک راهنمای خرید برای انواع ایرپاد ها و مخصوصا ایرپاد پرو برای شما ایجاد شده باشد و اینکه کدام ایرپاد اصل و کدام غیر اصل است…

اولین پیدایش این نوع گجت در سال 2001 بود که در اصل نوعی هدفون بدون سیم بود که توسط اپل تولید شد و تنها توانایی پخش صدا را بدون سیم داشت و هیچ امکانات دیگری مانند کنترل صدا و پخش موزیک و یا هیچ میکروفونی نداشتند و تنها دو بلندگو برای پخش خصوصی موسیقی بکار میرفت. اما روز به روز به امکانات آنها اضافه شد .

در واقع این محصول برای اولین بار به همراه آیفون 7 در سال 2016 بود که اپل اقدام به معرفی ایرپادهای بی سیم خود کرد و تحولات بسیار عظیمی در امکانات آن بوجود آمده بود.

امروزه در بازار محصولات، های کپی و غیر اصل بسیاری از برندهای بزرگ وجود دارد که تشخیص را کمی سخت کرده اما در برخی موارد همین محصولات ، های کپی هم قابل تشخیص میشوند.

  1. اولین موردی که می توان بررسی کرد، جعبه و بسته بندی در ایرپاد میباشد. در برخی موارد حتی از مشاهده جعبه مشخص میشود که کدامیک غیر اصل است ، در برخی موارد که اصلا باکس بسته اصلا شبیه به بسته بندی اصلی نیست .

جعبه اصلی ایرپاد کمی سنگین تر از جعبه محصولات غیر اصل بوده و از نظر چاپ و رنگ متون و حتی لیبل برند هم قابل تشخیص می باشند.کیفیت چاپ در جعبه ایرپاد اصل بالا بوده و خوانایی بهتری دارد. و اینکه مانند جعبه آیفون یک زبانه پلاستیکی برای آسان تر باز شدن پلاستیک روی جلد تعبیه  شده که با کشیدن آن جلد روی آن به سادگی باز میشود و این مورد در بسیاری از بسته بندی های غیر اصل وجود ندارد و پلمپ مخصوص جعبه های آیفون است.

  1. دومین مورد بعد از باز کردن جعبه ها باید به آن توجه داشت کیفیت خود ایرپاد و لوازم جانبی ایرپاد مانند : کابل شارژ و و کیس میبباشد. مثلا در اکثر ایرپادهای فیک از کابل Type-A به جای Type-C استفاده میشود و یا اینکه یک کابل کوتاهتر و بی کیفیت دارند و یا دفترچه راهنمایی ندارند و اگر داشته باشند بسیار کوتاه و خلاصه شده است و همچنین کیفیت چاپ این دفترچه ها پایین است.

حتی در موقع استفاده گوشی های ایرپاد نیز میتوان از کیفیت صدا و امکانات این ایرپادها ، فهمید که کدام اصل و کدام غیر اصل است.

رنگ کیس ایرپاد اصل سفیدتر و شفاف تر از بقیه میباشد ولی ایرپاد غیر اصل کیسی با شفافیت کمتر و یا مایل به رنگ زرد کمرنگ است.

گوشی های ایرپاد اصل دارای رنگی متمایل به زرد بسیار کمرنگی دارند ولی در ایرپاد های غیر اصل رنگ گوشی ها سفیدتر است.

دکمه روی کیس در ایرپاد غیر اصل کمی بیرون زدگی داشته و مشخص تر از ایرپاد اصل است در حالیکه این دکمه در ایرپاد اصل نامحسوس می باشد.

 

اگر در کیس ایرپاد اصل را باز کنید یک چراغ ظریف بصورت چشمک زن مشخص است و با رنگ سفید چشمک میزند و اگر یکی از گوشی ها را از داخل آن بردارید چراغ به رنگ نارنجی چشمک میزند. در ایرپاد غیر اصل این چراغ به هنگام باز کردن در کیس چشمک نمیزند و معمولا به رنگ سبز است و هیچ تغییر رنگی در چراغ روی کیس به هنگام برداشتن یک از گوشی ها از داخل کیس اتفاق نمیفتد و رنگش ثابت است.

 

ایرپاد-پرو-اصلی

برای در کیس از نیز از یک لولای آلومینیومی استفاده شده که در ایرپاد اصل این لولا یک بافت صاف و یکدست و ظریف با رنگ طوسی کمرنگ نوشته شده Designed by Apple in California , Made in Chain ولی در نسخه های غیر اصل یافت فلزی صاف و یکدست نیست و نوشته زیر آن پررنگ و چاپ ضعیفی دارد.

کیس و همچنین گوشی های ایرپاد اصل کمی سنگین تر از ایرپاد غیر اصل می باشد.

  1. تفاوت بعد که در حین استفاده از آنها مشخص میشود ، عملکرد این ایرپاد ها میباشد. در ایرپادهای غیر اصل یک چالشی در کانکت کردن ایرپاد به گوشی وجود دارد که مثلا یا دیر کانکت میشوند و یا وصل شده و زود disconnect میشوند و یا اینکه پاپ آپ وصل شدن روی گوشی را نمی آورد (حتی اگر گوشی شما آیفون باشد) که در ایرپاد اصل این چنین مشکلاتی اصلا وجود ندارد.

 

کیفیت صدا در حالت پخش موسیقی ، در ایرپاد غیر اصل پایین بوده و بیس مناسبی ندارد ، بلندی صدا در ایرپاد غیر اصل بالا و تیز بوده و تفکیک صدای مناسبی ندارد و با نهایت صدا گوش دادن به موسیقی آزار دهنده خواهد بود.

مورد بعدی و مشخص تر از همه ، عدم وجود قابلیت نویز کنسلینگ در ایرپاد های غیر اصل میباشد.

موارد بیان شده برای ایرپادهای Airpod pro و Air pod صادق میباشند.

در کل تشخیص نسخه های غیر اصل و فیک ایرپاد و ایرپاد پرو کیفیت مناسبی نه در بافت ساخت محصول و نه در وضوح صدا ندارند. حتی قرارگیری مناسبی در داخل گوش هم ندارند و به هنگام متصل کردن به گوشی اذیت میکنند و حتی مشخص نیستند تولید شده چه شرکتی میباشند که این بی کیفیت بودنها در طولانی مدت به گوش های شما آسیب میرساند.

شما میتوانید محصولات اصل برند اپل و انواع هدست های بیسیم با برندهای اصل را از وب سایت پیشرو دیجیتال پخش لوازم جانبی به صورت قیمت همکاری و عمده تهیه نمایید.

مطالب مرتبط

2 نظر در “چگونه ایرپاد اصل و غیر اصل را تشخیص دهیم؟ – راهنمای خرید ایرپاد

  1. Mr گفت:

    سلام خوبی ببخشید میشه یه راهنمایی کنید
    دوتا از همین مدل ایرپاد گرفتم هر دوتاش از یک موبایل به هم وصل میشه میخوام که جدا از هم باشند اگه میشه یه راهنمایی کنید

    1. حامد قهرمانی گفت:

      وقت بخیر. میتونید از داخل بلوتوث گوشی یکی را از حالت PAIR در آورده و فورگات بزنید تا بهش وصل نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *