بررسی و راهنمای خرید

مقایسه گوشی های سامسونگ A51 و A32 ، کدام گوشی بهتر است؟

مقایسه گوشی های سامسونگ A51 و A32

در ابن مقاله قصد داریم دو تا از گوشی های هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ A51 و A32 را مقایسه کنیم که تقریبا در بازه قیمتی یکسانی قرار دارند.

+ ابتدا با طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی شروع میکنیم :

هردو گوشی طراحی جدید و جذابی دارند اما این مسئله تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد تا کدامیک را انتخاب کنید. ولی گوشی A32 یک حس گران قیمتی نسبت به گوشی A51 را  به کاربر می دهد و طراحی زیباتری نسبت به آن دارد.

بخش پشتی هردو گوشی از جنس پلاستیک بوده و با هم تفاوتی ندارند اما در گوشی A32 طوری طراحی شده که به نظر شیشه ای می آید و مدل طراحی و جلوه بهتری از A51 دارد .

ضخامت گوشی A51 از گوشی A32 کمتر و کمی سبکتر نیز میباشد. دکمه های فیزیکی پاور و تنظیم صدا در هردو در قسمت راست گوشی بوده و مشابه یکدیگر هستند.

در بخش پایینی گوشی یک جک 3.5 میلیمتری صدا و پورت Type-C برای شارژ شدن میباشد. که از این لحاظ هم طرحی مشابه دارند.

گوشی A32 یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 و نرخ تازه سازی 90 هرتزی دارد و در مقابل گوشی A51 یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 و نرخ تازه سازی 60 هرتزی است.

تفاوتی که در همان ابتدای استفاده از آنها متوجه می شویم، تفاوت در طراحی صفحه نمایش این دو گوشی است که حفره دوربین سلفی به شکل بهتر و بهینه تری در گوشی A51 تعیبه شده و لبه های باریکتری دارد.

از نظر دقت رنگی و روشنایی هردو گوشی صفحه نمایش با کیفیت و برابری دارند. اما صفحه نمایش گوشی A32 نرخ تازه سازی 90 هرتز دارد که کار با گوشی را برای شما روانتر میکند. پس اگر ظاهر صفحه نمایش برایتان مهمتر است گوشی A51 انتخاب بهتری میتواند باشد.

اگر به دنبال تجربه استفاده روانتر از گوشی هستید ، حتما گوشی A32 انتخاب خوبی خواهد بود.

گوشی A32 از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری 1 UI 3.1 و مجهز به پردازنده هلیو G80 ایت و این گوشی در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی و رم های 6 و 8 گیگی عرضه میشود که از کارت حافظه خارجی هم پشتیبانی میکند.

گوشی A51 هم از همان سیستم عامل و رابط کاربری بهره مند بوده ولی از پردازنده اگزینوس 6911 استفاده شده است. این گوشی در سه نسخه با ظرفیت های 64 و 128 و 256 گیگابایتی و رم های 4 و 6 و 8 گیگی عرضه میشوند و از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی میکند.

+ مقایسه سرعت دو گوشی سامسونگ A51 و A32 :

حال در ادامه می خواهیم سرعت این دو گوشی را باهمدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک سرعت بهتری در اجرای برنامه ها دارند.

با بررسی های به عمل آمده و نظرات کاربران با اجرای بازی و برنامه هایی مثل : Subway , Temple Run2 , YouTube , Pubg , Instagram  و… گوشی A51 عملکرد و سرعت بیشتری نسبت به گوشی A32 داشت.

سرعت و پردازش گوشی A51 نسبت به A32 بهتر بوده ولی در کل هردو گوشی از پردازنده های متوسطی استفاده کرده اند.

اما به نظر ما بهتر بود سامسونگ از پردازنده های اسنپدارگون در این گوشی های استفاده میکرد. چون بازی پابجی در گوشی A32 با رزولوشن HD اجرا میشود ولی نمی توانید بازی را با رزولوشن بالاتری اجرا کنید اما در A51 می توانید بازی را با رزولوشن HDR هم اجرا کنید و کیفیت بهتری دارد که میتوانید تجربه بهتری برای استفاده از بازی در گوشی A51 داشته باشید.

مقایسه سامسونگ A51 و A32

در کل عملکرد هردو گوشی رضایت بخش میباشند و نباید انتظار عملکرد گوشی های پرچندار را از اینها داشته باشید.

از لحاظ بلندی صدا و اسپیکر هم با بررسی ها و مقایسه به عمل آمده مشخص شد که اسپیکر گوشی A51 نسبت به A32 سامسونگ کیفیت و بلندی صدای بیشتری دارد.

همانطور که گفتیم هردوی گوشی ها از جک 3.5 میلیمتری صدا استفاده میکنند اما خبری از استاندارد IP و ضد آب بودن در هیچکدام از گوشی ها وجود ندارد اما در عوض هردو دارای قابلیت NFC هستند.

از لحاظ امنیت برای هردو گوشی هم از قابیلت تشخیص چهره 2بعدی و هم از حسگر اثر انگشتی که در زیر صفحه نمایش تعبیه شده، میتوانید استفاده کنید.

عملکرد حسگر اثر انگستی هردو گوشی دقیق است اما A51 عملکرد سریعتری نسبت به A32 دارد.

+ بررسی دوربین های دو گوشی سامسونگ A51 و A32 :

گوشی A32 در پشت دوربین چهارگانه دارد که متشکل از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دارد. فیلمبرداری در این گوشی با رزولوشن 4K و 1080 امکان پذیر است.

تصاویری که با گوشی A32 ثبت میشوند کیفیت و شفافیت خوبی دارند و مشکلی که در این گوشی حس میشود ، عملکرد پایین در محیط با نور کم میباشد. اما در نور مناسب عکس ها به خوبی به تصویر کشیده می شوند.

گوشی A51 هم یک دوربین چهرگانه دارد که متشکل از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی دارد. این گوشی توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارد.

تصاویر ثبت شده با دوربین A51 کیفیت و جزییات بهتری در مقایسه با A32 داشته و تصاویر اولترا واید هم با کیفیت تر بود. در نتیجه گوشی A51 دوربین سلفی و لنز اولترا واید بهتری نسبت به A32 دارد.

حال برسیم به بررسی باتری این دو گوشی :

در این مرحله ظرفیت باتری چیزی است که گوشی A32 را نسبت به گوشی A51 چند قدم جلوتر می اندازد.

گوشی A32 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بهره برده در حالیکه گوشی از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده میکند که در کل، در گوشی A32 طول عمر باتری بیشتر و بهتری نسبت به A51 خواهید داشت .

هردو این گوشی ها دارای فناوری فست شارژ بوده و از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی میکنند.

 

امیدواریم این مقاله در نحوه مقایسه و انتخاب بین دو گوشی سامسونگ A32 و A51 کمک خوبی به شما کرده باشد.

پیشرو دیجیتال در عرصه تهیه و تامین لوازم جانبی موبایل و انواع باتری های لیتیومی برای گوشی های موجود در بازار همیشه پیش قدم بوده و شما میتوانید بدون هیچ دغدغه ای نسبت به تهیه انواع لوازم جانبی و دیجیتال ، اقدام به خرید از ما را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *