آموزشی, بررسی و راهنمای خرید

مزایای آیفون نسبت به اندروید چیست؟

مزایای آیفون نسبت به اندروید چیست؟

چالش و دعوای بین اندروید و ios و اینکه بین گوشی های اندرویدی و آیفون کدام را انتخاب کنیم یک سوال دیرینه است و در این مطلب قصد داریم بریم به سراغ اینکه مزایا و برتری آیفون نسبت به اندروید چیست و میتونه شاید روی تصمیمتون که کدام را انتخاب کنید تاثیر بذاره.

 یکپارچه و روان بودن سخت افزار و نرم افزار در آیفون

 اولین مسئله و مهمترین آن اینه که روان و یکپارچه بودن در گوشی های ios است. دلیل اصلی اینست که همه موارد اصلی و تاثیرگذار و ساخته شده برای گوشی های آیفون از جمله رابط کاربری ios و پردازنده و CPU ، همگی را خود شرکت اپل تولید میکند. مثلا اینطور نیست که رابط کاربری رو گوگل بده ، سخت افزار و cpu رو یک شرکت دیگه یا صفحه نمایش رو شرکت سامسونگ و… بلکه همگی یکپارچه و تحت تولید خود اپل است.

همین وارد گفته شده علاوه بر کارکرد آن ، موجب بهینه شدن گوشی نیز میشود. دلیل اینکه گوشی های آیفون رم کمتری نسبت به گوشی های اندرویدی دارند همان مواردی بود که گفتیم ، یعنی در این بین چیزی هدر نمیره و باعث دیرتر مستهلک شدن و پایداری بیشتری تو استفاده های طولانی مدت داره و همچنین یکی دیگر از مزیت های خوب اپل اینه که برای یک گوشی آپدیت های 4 تا 6 سال قرار میده که میتونید به سادگی گوشی خودتونو بروز رسانی کنید و دردسر گوشی های اندرویدی را ندارید.

درحالیکه در گوشی های اندرویدی ، اولا علاوه بر اینکه یک گوشی پردازنده اسنپ دراگون ، مدیاتک و یا هر تراشه دیگری استفاده میکنند و رابط کلاربریشون رو گوگل داده که بصورت متن باز در اختیار کمپانی های تولید کننده گوشی قرار میده ، بعد خود شرکت ها رابط کاربری خودشونو روی همین نسخه اندرویدی بارگذاری و پیاده سازی میکنند ، مثلا تصور کنید شرکت سامسونگ رابط کاربری اختصاصی خودش که one UI است رو روی اندروید 12 سوار میکنه و چیپست اگزینوس رو به آن اضافه میکنه و در برخی گوشی ها هم از تراشه های اسنپ دراگون یا موارد دیگه استفاده میشه ، خب هماهنگ کردن بین این اجزای تشکیل دهنده یکسری مشکلاتی داره و همین امر سبب میشه لگ و باگ ایجاد بشه و روان بودنشون رو در استفاده طولانی مدت از دست بدهند.

دوربین ، برتری بعدی آیفون نسبت به اندروید

دوربین گوشی های آیفون نسبت به دوربین گوشی های اندرویدی متفاوتند و با اعداد 8 و 12 مگاپیکسل نشان داده میشوند و اصلا اینجور میشه گفت که دوربین های آیفون و اندروید در 2 لیگ جدا هستند و کاملا متفاوتند ، درست است که در بین گوشی های اندرویدی هم گوشی هایی هستند که دوربین های با کیفیتی دارند اما با اینحال اصلا نمیشود دوربین های آیفون و اندرویدی را باهم مقایسه کرد و البته که دوربین گوشی های اپل کاملا اثبات شده است و ربطی ندارد که یک گوشی 1 دوربینه یا 3 دوربینه هست ؛ آن کیفیت لازم رو همه گوشی های آیفون دارند و همیشه حس خیلی خوبی رو برای عکس برداری و فیلم برداری به کاربر القا میکنند.

طراحی جالب ، وجه تمایز بعدی آیفون نسبت به اندروید

آیفون هرسال یکبار گوشی با مدلی جدید عرضه میکنه ، اتفاقی که میفته اینه که توی طراحیش خیلی زیاد وقت میذاره ( ابلته کاری به اینکه طرح و ظرهرش تغییر خاصی نمیکنه و خلاقیتی در طرح های جدیدی نیست ) منظورم متریال و کیفیت ساخت در خود گوشی های آیفون است که در گوشی های اندرویدی همیشه در گوشی های پرچمدار و خفن میتونیم ببینیم که کیفیت ساخت خوبی دارند. برای مثال طراحی و کیفیت ساخت در گوشی S22 Ultra سامسونگ را نمیتوان در گوشی هایی ساده و میان رده مثل A23 ، مشاهده کرد.

اسپیکر گوشی های آیفون و اندروید

از یک جایی به بعد گوشی های آیفون اسپیکرهای استریو استفاده کردند و این عملکرد فوق العاده ای داشت و کیفیت و تفکیک صدای خیلی خوبی داشته و کاملا اثبات شده است و به نسبت گوشی های اندرویدی بهتر عمل میکند.

سخت افزار و پردازنده بدون لگ در آیفون

در گوشی های آیفون و در تمامی مدل های اپل ( بالا رده ، میان رده و اقتصادی ) هر بازی رو میتونید در حالت آخرین کیفیت و Max بصورت روان اجرا کنید ولی در گوشی های اندرویدی ، فقط گوشی های پرچمدار که رم نسبتا بالایی دارند بازی رو در حالت Max بدون لگ و باگ اجرا میکنند.

اجرای اپلیکیشن ها بدون باگ در آیفون

نکته مهم و تاثیر گذار بعدی نصب و اجرای اپلیکیشن هاست. البته اگر برنامه و اپلیکیشن های ایرانی که یک باگ بزرگ برای آیفون در ایران است و بخاطر تحریم ها روی اپل استور قرار نمیگیرند رو کنار بذاریم ، اپلیکیشن ها با توجه به اینکه آیفون و اپل هرسال یک دور گوشی بیرون میده و اون کسانی که برنامه نویسن و اپلیکیشن هارو مینویسن ، خیلی راحتترند برای ارائه این اپلیکیشن ها؛ بخاطر هم اکثر اپ های بدرد بخور اول برای آیفون رلیز میشن و میتونید بدون لگ و باگ استفاده کنید. برای مثال اجرای برنامه اینستاگرام در آیفون خیلی روانتر هست و شاید یک درصد لگ و باگ خیلی از گوشی های شیائومی را داشته باشه و دلیلش اینه که ذر اپل استور اکثر اپلیکیشن ها کار میکنند و عیب و ایرادی ندارند. ولی در گوگل پلی وقتی یک اپلیکیشن رو سرج کنید چندین اپلیکیشن دیگر هم میاره که خیلیاشون اصلا درست کار نمیکنن ولی در اپل استور خبری از اینجور برنامه ها نیست .

 

قاب و اکسسوری های متنوع برای گوشی اپل

بصورت عمومی وقتی یک گوشی میخرید و انتظار دارید تا 3 تا 5 سال ازش استفاده کنید و خیلی ها میان برای اینکه تنوعی در گوشی خودشون اتفاق بیفته ، قاب و گلس میخرند و عوض میکنند که در این میان اکسسوری و لوازم جانبی موبایل برای آیفون آن هم بصورت اورجینال به وفول در بازار وجود داره. چون فقط سالی یکبار گوشی به بازار عدضه میکنه و شرکتی که قاب و گلس و لوازم جانبی برای آیفون میسازه اطلاعاتی از نوع و طرحش که تنوع زیادی هم نداره رو متوجه هست و خوب وقت میذاره و اکسسوری های متنوع برای اون مدل گوشی تولید میکنه در حالیکه در گوشی های اندرویدی تنوع مدل و اندازه بسیاری وجود داره ( مثل سری A و سری F و سری S برای سامسونگ و در شیائومی ردمی، پوکو و…. که هرکدام هم دلهای متنوع ) که ساخت اکسسوری و قاب برای هرکدام از اینها زمانبر هست و کجالی برای فروش هم نخواهد داشت.

 

کیفیت ارتباط صوتی و تصویری

کیفیت ارتباطات صوتی و تصویری از دیگر موارد مهم در آیفون است. بخش هایی از آن سخت افزاری و بخش هایی هم نرم افزاری است. به جز آیفون 7 که مشکل بیس باند و… داشت رو اگر کنار بذاریم، میتونیم بگیم که آیفون ها توی کیفیت تناسها خیلی بهترند. و همینطور دوربین آیفون هم کیفیت بهتری برای انتقال تماس ارائه میدهد و هم اینکه چیپست های ارتباطی واقعا عملکرد بهتری دارند.

 

جمع بندی :

در این مقاله البته برتری و مزایای یکطرفه ای که آیفون نسبت به اندروید داره را مورد بررسی قرار دادیم و حرفی از برتری های اندروید نسبت به آیفون را بیان نکردیم که به اوت هم در مقالات بعدی رسیدگی خواهیم کرد. بازرگانی پیشرو دیجیتال با فروش و پخش لوازم جانبی موبایل برای همه گوشی ها مخصوصا اپل و شیائومی و سامسونگ به صورت عمده توانسته حجمی از بازار در تبریز را به خود اختصاص دهد. برای ما فرقی نمیکند که در کدام شهر و استان باشید، سفارشتان را بدهید و درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *