آموزشی

لوگو کمپانی های موبایل چه گذشته ای داشتند ؟

لوگو کمپانی های موبایل چه گذشته ای داشتند ؟

یه چند وقت پیش بود که لوگوی اینستاگرام تغییراتی کرد که تفاوتش زمین تا آسمون بود! 😊 همین قضیه باعث تا تو این مقاله به بررسی سرگذشت لوگو برندهای موبایل و اینکه چه گذشته ای داشتند و چه سیر تکاملی براشون پیش اومده صحبت کنیم و امیدواریم که این بحث سیر تکامل و تاریخچه لوگو کمپانی های موبایل براتون جالب و جذاب باشه پس تا آخر این مقاله باهامون همراه باشید.

لوگو شیائومی ، گردتر شدن گوشه های لوگو!

اولش اجازه بدید بگم که چرا ترغیب شدم درباره لوگو برندها و کمپانی های موبایل توضیحاتی بدم. همین تغییر لوگو رو توی اینستاگرام دیدید؟ فقط کمی رنگش تغییر کرده و در اصل همان قبلیه و تغییری نکرد حالا از این بدتر و تعجب آورترشم هست که برای کمپانی شیائومی هست و تقریبا 3 میلیون یوان براش هزینه کردند و فقط گوشه های لوگو شیائومی رو گرد کردند! این تقریبا رقم بسیار بالایی هست و نزیدک به 33 تا 400 هزار دلار میشه و این اتفاق و تغییر لوگو در سال 2018 افتاد.

اما بگم که تاریخچه لوگو شیائومی ! اصلا شیائومی خودش کمپانی پر سابقه ای نیست که تاریخچه عجیب و غریبی داشه باشه. سال 2010 شیائومی لوگوش شبیه به حباب های مسیج بوده و توش یک نوشته به زبان انگلیسی xiaomi و به زبان چینی بود. همینجوری هی اومده جلو و تغییر کرده و حالا اومده به MI خالی که روی این هم کلی داستان وجود داره یک سری ها میگن مخفف Mobile Internet هست و یک سری ها هم میگن مخفف Mission Impossible که اون کسانی که بنیانگذار شیائومی بودند خواستند که یک ماموریت غیرممکن انجام بدن و یک سری دیگه هم میگن اگر MI رو برش گردونید به زبان چینی میشه قلب یا معنی قلب رو میده. اون MI وسط که در سال 2018 کلی خرج روی دست شیائومی و اینا سیر تحولاتش بوده و خدا میدونه که معنای لوگوی xiaomi کدام یک از اوت سه تای گفته شده هست.

کلا از شیائومی کسی چیزی نمیدونه . اصلا چرا اسم شیائومی ؟ چون شیائومی یک اسم آشنا به زبان چینی بوده بخاطر همین گفتن که یک اسمی بذاریم که آشناست و کسی اشتباه نمیکنه و تو ذهن  همه میمونه و یک معنی برنج یا خورده برنج میده. که یکسری ها این معنی رو استدلالی میکنن به این خاطر که شیائومی ایم اسم رو گذاشته چون این کمپانی میخواسته در ابعاد نانو پردازنده بسازه. البته بدونید که شیائومی اولین محصولی که داشته یک رابط کاربری بوده!

لوگو هواوی مفهوم و شکل طلوع آفتاب یا گلبرگ!

حالا میریم سراغ رقیب سرسخت شیائومی تو بازار چین یعنی کمپانی بزرگ هواوی. HUAWEI یک کمپانی مهم و باارزش برای چینی عا است و براش ارزش و احترام بالایی قائل هستند که تقریبا از سال 1978 استارتش خورد و از همان اول هم لوگوش مانند یک گلبرگ بوده ، حالا خیلی ها میگفتن شبیه به طلوع خورشید هست که ربطی به این نداره و فقط شبیه به طلوع خورشید بود. این لوگو تا سال 2005 استفاده میشده که تو این سال یک تغییری کرد که پره هاش کمتر شد و بیشتر شبیه به طلوع خورشید شده بود و این پره ها هم کمی تیزتر شده و تعدادشونم کمتر و مقداری هم 3D شدند.

اما هواوی یک داستان دیگه ای هم داره ، این کمپانی یک لوگوی دیگه ای هم داشت که یدونه h برعکسه که سر این موضوع یک دعوایی تو اتحادیه اروپا با برند CHANEL رخ داد که چنل که یک برند مد و فشن هست شکایت کرده بود که لوگوی هواوی از لوگوی ما برداشته شده است و کپی میباشد که تو سال 2017 یک دادگاه تو اروپا تشکیل شد و نتیجه گرفتن که لوگوی هواوی هیچ ربطی به لوگوی چنل نداره و اون شکایت هم تمام شد ، در کل لوگوی اصلی هواوی همین پره هایی است که به خاطر گلبرگ و مفهوم و فرهنگ چینی تو اسم هواوی نهفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *