آموزشی, بررسی و راهنمای خرید

راهنمای خرید شارژر گوشی موبایل – کدام آداپتور به درد گوشی میخوره؟

راهنمای خرید شارژر موبایل

اگر آداپتور گوشیمون خراب یا گم شده یا هر بلایی سرش اومده ، چجوری میتونیم یک آداپتور درست انتخاب کنیم و بخریم؟ اگر باتری گوشی براتون مهمه و میخواین تجربه بهتری از استفاده گوشی در بلند مدت و یا کوتاه مدت داشته باشین حتما تا آخر این مقاله که یک راهنمای کامل خرید شارژر گوشی موبایل هست ، همراه باشید.

توجه به مشخصات گوشی

این مقاله حتما به درد همه میخوره ، چون دیگه  تازگیا خیلی از کمپانی ها آداپتور رو از پکیج گوشی هاشون حذف کردند و حالا اگر خواستین یک آداپتور و کله شارژر برای گوشتون بخرید ، باید به مشخصات باتری گوشیتون هم نگاه کنید.

یعنی چی؟ یعنی اینکه شما تو هر سایتی برید و تو بخش مشخصات باتری گوشیتون یک اطلاعاتی درباره گوشی و باتریش بهتون میده، مثلا میگه قدرت آداپتور یا کلگی شارژر که باید برای گوشیتون مورد استفاده قرار بگیره چند واتی باشه تا برید سراغ آداپتوری که همان مشخصات رو داشه باشد.

انواع آداپتور شارژ

اما چه مدل آداپتورهایی پیش روی ماست؟

1 – آداپتورهای اورجینال

2 – آداپتور های کپی این اورجینالها

3 – آداپتورهای فیک این اورجینالها

البته یک سری برند هم هستند که کمپانی های مطرح و خفنی هستند ، مثل بسئوس ، یسیدو و الدینیو که کارشان در ساخت آداپتور و لوازم جانبی موبایل بسیار با کیفیت میباشد.

بعد از اینها هم برخی آداپتورهای فیک و بدون برند و کم کیفیت است که اصلا توصیه نمیشه سمت این نوع کالاها برید.

حالا اگه میخواین آداپتور فیک و اصل رو از هم تشخیص بدی ، دعوت میکنم حتما مقاله مربوطه رو بخونین (مطالعه بیشتر)

شارژر اورجینال

توصیه ما هم اینه که اگه میخواین یک آداپتور اورجینال بخرین حتما از یک فروشگاه معتبر لوازم جانبی تهیه کنید. که فروشگاه ما با ارایه تضمین اصالت کالا انواع محصولات اورجینال برای برندهای بزرگ گوشی را دارد.

شارژر با کیفیت

اما شاید میخوایم آداپتور اورجینال و از برند خود گوشی نخریم، چیکار کنیم؟ میتونیم بریم سراغ برندهای مطرح سازنده شارژرها مثل یسیدو و بیسئوس و الدینیو  و باوین و… که اسمشون شنیده شده و میدونیم که محصولات خوب و با کیفیتی تولید میکنن و استانداردها و گواهی های مختلف مثل MFI اپل را دارند. حال اگه میخوایم به سراغ این برندها بریم باید بازم به توان خروجی اونها توجه کنیم.

مثلا شاید روی آداپتوری زده 50 وات و بخریدش درحالیکه گوشی شما 67 واتی هست و این آداپتور به درد شما نخواهد خورد البته اگر این خروجی بالاتر باشد مشکلی نیست چون گوشی های هوشمند میتونن اون میزان خروجی که لازم دارند رو از شارژر بگیرن. ولی اگه توان خروجی شارژر کمتر از باتری گوشی شما باشه ، میتونه آسیب به باتری گوشی برسونه چون زمان بیشتری لازم میشه تا باتری پر بشه در نتیجه باتری داغتر شده و در طولانی مدت باتری خراب خواهد شد.

حالا یکسری آداپتورها هستند که 2تا پورت خروجی دارن ، به این مورد هم حواستون باشه، موقعی که میخواستین همچین شارژری بخرین حتما دقت کنین توانی که روی آداپتور زده متعلق به کل آداپتوره یا توان هر پورت خروجی هست!

مثلا فرض کنید یک شارژر دو پورتی میخرین که روش نوشته 20 وات ، حالا بیبیمید این 20 وات رو برا 2تا پورت تقسیم کرده یا اینکه خروجی هرکدام از پورت ها 20 وات هست!؟ این هم مورد مهمیه که حتما موقع خرید آداپتور باید بهش توجه کنین.

چرا شارژرهای ارزون قیمت تولید می شوند؟

حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که اصلا یکسری آداپتورهای 5 یا 10 واتی و… هستن که این آداپتورها به چه دردی میخورن و قتی قرار نیست ازشون استفاده کنیم!؟ و به باتری ضرر میرسانند پس برای چی تو بازار هست؟

عمده دلیل وجود و تولید این آداپتورها اینه که خیلی از اکسسوری ها مثل ساعت هوشمند و ایرپاد و هدفون و هندزفری ها و… با همین آداپتور ها شارژ میشن یا اینکه خیلی از گوشی های اقتصادی و حتی گوشی های مدل پایین آیفون هم از شارژر های 5 یا 10 واتی پشتیبانی میکنند و این آداپتور ها میتونه به درد بخوره.

کلام آخر

در کل اگر گوشی شما وات بالایی داره بهتر است که یکبار هزینه کنید و یک آداپتور خوب و با کیفیت که با توان خروجی مناسب گوشی خود بگیرین تا آسیبی به باتری گوشی وارد نشه و امیدواریم که مقاله راهنمای خرید شارژر موبایل براتون مفید واقع شده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *