بررسی و راهنمای خرید

بررسی کامل و دقیق مزایا و معایب آیفون 13 پرو مکس

سلام به همه دوستان پیشرو دیجیتالی ، امروز می خواهیم به بررسی دقیق و کامل مزایا و معایب گوشی آیفون 13 پرو مکس بپردازیم. لذا خواهشمندیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

امروز قرار است برویم سراغ یکی از بهترین و خفن ترین گوشی های حال حاضر دنیا یعنی آیفون پرو مکس 13 که به تازگی رونمایی و به بازار عرضه شد و ما در اینجا بررسی خواهیم کرد که این محصول در هر بخش چه عملکردی دارد:

1 – بخش طراحی :

در این بخش اپل انقلابی را رقم نزده و همان طرحی که در آیفون سری 12 دیدید در آیفون 13 پرو مکس هم مشاهده میکنیم فقط با کمب تغییرات جزئی.

اولین تغییر اینست که قطر گوشی به نسبت 12 پرو مکس و همچنین بیرون زدگی دوربین ها مقداری بیشتر شده است. و از طرفی وزن آن نیز 12 گرم زیادتر شده که در کل این موارد باعث شده باتری بهتری برای آن تعبیه شود که در ادامه بدان نیز اشاره خواهیم کرد.

 

از لحاظ مقاومت میتوان به صراحت گفت که یکی از بهترین و مقاوم ترین گوشی هاست.

پشت این گوشی شیشه ای و جلوی آن از جنس سرامیک شیلد میباشد و بدنه دور تا دور آن از جنس استیل ضد زنگ بوده که جذابیت خاصی به آن می بخشد و با توجه به این موارد دارای گواهی IP 8 نیز دارد. که بخاطر تیز بودن لبه ها و سنگین بودن آن نسبتا خوش دست نیست.

 

2 – صفحه نمایش :

در قسمت بالایی صفحه نمایش در قسمت ناچ که عرض آن 20 درصد کمتر شده اما از نظر ارتفاع کمی بیشتر از گوشی آیفون 12 پرو مکس شده که بسیاری از کاربران نیز ناچ سری 12 پرو مکس را پسند کرده اند.

 

اتفاق دیگری که در صفحه نمایش 13 پرو مکس افتاده و بسیار حائز اهمیت بوده و همیشه از اپل انتظارش را داشتیم اینست که یک صفحه نمایش با پنل OLED است که اپل به آن Super retina XDR میگوید و از رزولوشن 1284 در 2778 بهره میبرد که واقعا نمایشگر خفن و روشنی می باشد. و امسال با قابلیت پروموشنی که در آیفون 13 پرو و پرو مکس اضافه شده ( که اگر درباره پروموشن توضیح دهیم بدان معناست که نرخ تازه سازی صفحه نمایش در آیفون 13 پرو مکس از 10 تا 120 تغییر کرده که در استفاده های روزانه زیاد ملموس نیست و بیشتر در استفاده از گیم و برنامه های سنگین به چشم میخورد).

3 – باتری و شارژدهی :

با توجه به بررسی های به عمل آمده می شود به جرات گفت که بهترین گوشی بین پرچمداران آیفون همین 13 پرو مکس می باشد.

عملکرد باتری گوشی آیفون 13 پرو مکس بسیار بالاتر از سری های قبل بوده ، اگر از گوشی خود یک استفاده ساده و کمی داشته باشید آیفون 13 پرو مکس می تواند تا 2 روز شارژ دهی مناسب داشته باشد.

 

 

با بررسی و بازی تا 6 ساعت بطور مداوم مشاهده شد که حدود 70 تا 80 درصد از باتری کم می شود .

امیدواریم در طول استفاده بلند مدت افت باتری پیدا نکند چون در سری های قبل چنین اتفاقی افتاده بود.

در آیفون 13 پرو مکس هم مثل سری قبل خبرب از شارژر 20 واتی در داخل پک وجود ندارد.

4 – بخش امنیت :

در این سری مانند آیفون 12 و سری های قبل همان سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل می باشد و کمی بهینه تر شده و همانند سری های قبل است.

5 – دوربین :

آیفون 13 پرو مکس بزرگترین تغییری که نسبت به آیفون های قبلی داشته در دوربین های خیره کننده اش می باشد.

اول اینکه دریچه لنزها و سایز سنسورها نیز بزرگتر شده است که دوربین های پشتی دارای 3 عدد لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز telephoto است که هرسه لتز دارای نایت مود و حالت پرتره که عکس های خیلی با کیفیت و جذابی میگیرند.

اما قابلیت اصلی که در آیفون 13 اضافه شده اینست که عکس های بصورت ماکرو میتوانند ثبت شوند ، همانند گوشی سامسونگ مدل S21 ULTRA که در محصول آیفون 13 دارای کیفیت فوق العاده در ثبت تصاویر می باشد.

 

یکی دیگر از قابلیت های جذاب اضافه شده حالت سینماتیک مود است که برای استفاده بهینه از این قابلیت باید کمی از قواعد تصویر برداری اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهره وری بهتر و حرفه ای تر از این نوع فیلم برداری را ثبت و ضبط نمایید .

چون برای حالت سینماتیک باید نور پردازی درست باشد تا بتوانداشیا و چهره ها در حالت فوکوس تشخیص دهد که در کل این یک قابلیت شگفت انگیز برای دوربین گوشی آیفون 13 پرو مکس می باشد.

در دوربین سلفی نیز حالت سینماتیک وجود دارد اما باید بدانید که خالی از نویز نبوده و عکس به طیف رنگ زرد در عکاسی شب متمایل میشود. ایرادی که در همه سری های دوربین های آیفون وجود دارد.

6 – بخش سخت افزاری

در این قسمت می پردازیم به پردازنده A15 بایونیک اضافه شده به آیفون 13 که دارای عملکردی واقعا فوق العاده که در طول مدت استفاده های مداوم و طولانی مدت خبری از هنگ کردن یا لگ در گوشی مشاهده نخواهد شد و اگر هر بازی یا برنامه سنگینی انجام دهید گوشی داغ نمیشود ، مگر اینکه در حالت باتری کم و یا موقعی که گوشی به شارژر وصل باشد آنگاه کمی داغ خواهد شد که این هم محسوس نیست و زیاد لمس نمیشود.

 

7 – اسپیکر

در بررسی ها و نظرات کاربران ، اسپیکر سری آیفون 13 عملکرد و کیفیت عالی و خیره کننده ای دارد و وضوح صدای بسیار بالایی دارد.

در این گوشی ضبط و پخش صدا بصورت استریو بوده و از دو اسپیکری که یکی در بالا و دیگری در پایین گوشی تعبیه شده پخش می شود.

جمع بندی:

در یک جمع بندی کلی گوشی آیفون 13 پرو مکس و سری 13 تقریبا در تمامی بخش ها فوق العاده و بهترین هستند، دوربین با قابلیت سینماتیک جذاب و کیفیتی عالی و پردازنده و سخت افزاری به شدت قدرتمند با یک نرم افزار و رابط کاربری جذاب و کاربردی ، نمایشگر و اسپیکری با کیفیت که از نقاط قوت این محصول میباشد.

 

در مقاله آیفون 13 پرومکس VS سامسونگ 21 اولترا به بررسی دقیق و مقایسه این دو گوشی پرداخته ایم

مطالب مرتبط

2 نظر در “بررسی کامل و دقیق مزایا و معایب آیفون 13 پرو مکس

  1. رسول شاه پسند گفت:

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

    1. حامد قهرمانی گفت:

      ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *