آموزشی

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

بزرگترین و بدترین شکست هایی که در دنیای موبایل اتفاق افتاده مربوط به چه کمپانی ها و چه محصولاتی بوده؟ تو این مطلب میخوایم بهش بپردازیم

بزرگترین و بدترین شکست هایی که در دنیای موبایل اتفاق افتاده مربوط به چه کمپانی ها و چه محصولاتی بوده؟ تو این مطلب میخوایم بهش بپردازیم پس بریم سراغ گوشی هایی که با کلی امید و انگیزه وارد بازار شدند اما با شکست مواجه شدند و با صورت زمین خوردند.

1 – موتورولا ریزر

اولین شکست دنیای موبایل که میخوایم بهش بپردازیم مربوط به کمپانی موتورولا هست. این شرکت در سال 2019 تصمیم گرفت که یک گوشی هوشمند تاشو را به بازار عرضه منه و با کلی امید و آرزو این کارو کرد تا بتونه سهمی از بازار رو نصیب خودش کنه اما این گوشی به یک پروژه شکست تبدیل شد. گوشی موتورولا ریزر جزو اولین گوشی های همراه هوشمند تاشو بود اما نقص های فراوانی داشت . بزرگترین ایرادش این بود که هنگام تا شدن صدای عجیبی میداد و یا از بس سفت بود که کمی خشک تا یا باز میشد و همچنین قیمت بسیار بالایی داشت که با این ایرادات نتوانست با گوشی هی زد فلیپ و زد فولد سامسونگ رقابت کنه و از دور خارج شد.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

2 – گوشی رویال فلکس

شکست بعدی مربوط میشه به کمپانی رویال فلکس که صفحه نمایش خمیده اختراع این شرکت بود و جزو اولین کمپانی هایی بود که صفحه نمایش خمیده را  وارد بازار کرد و به همین دلیل تصمین کرفت که یک گوشی هوشمند مخصوص خودش رو وارد بازار کنه و اسم این گوشی Royal Flexpai نام داشت. که از شانس بدشون درست قبل از آماده و عرضه شدن این گوشی ، سامسونگ از زد فلیپ و زد فولد رونمایی کرد. رویال فلکس هم که نمیخواست از رقابت جا نمونه ، گوشی خودش رو قبل از رفع ایرادات و آماده سازی اولیه روانه بازار کرد.

این گوشی مشخصات جالبی داشتو از ویژگی هاش این بود که به سمت بیرون خم میشد که در نوع خودش نوآورانه بود اما مشکلات زیادی مثل زود شکستن صفحه نمایش هنگام خک شدن و… داشت و این باعث شکست خورد این محصول شد.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

3 – اپل ایر پاور

شکست بعدی این لیست هم مربوط میشه به شرکت و غول بزرگ اپل که از بزرگان فناوری در دنیای موبایل هست. این شکست برای همچین کمپانی های بزرگ هم میتونه رخ بده. اپل در سال 2018 خواست از یک محصول نوآورانه به اسم ایر پاور رونمایی کنه و ادعای اپل این بود که یک پد بزرگ هست که با گذاشتن هر محصول روی این پد ، میتونه بصورت وایرلس شارژش کنه. اپل ایرپاور دارای میدان های مغناطیسی بسیاری بود اما اصلا عملکرد درستی نداشت و بیشتر مواقع نمیتونست دستگاه های مختلف رو شارژ کنه که در نهایت این محصول معرفی گردید اما به دلیل ایرادات زیادی که داشت اصلا به مرحله عرضه به بازار نرسید.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

4 – گوشی HTC U Ultra

از اینجا به بعد شکست ها کمی عمیق تر میشه . شکست بعدی مربوط به کمپانی HTC هست که یک گوشی به اسم HTC U Ultra عرضه کرد که خیلی ها معتقد بودند کمپانی HTC با این گوشی به بازار رقابتی و خلاقیت برمیگرده و سهم بزرگی از بازار رو به دست میگیره اما بعد از عرضه ، مشخص شد که یک گوشی خیلی ساده و کم کیفیت و با مشخصات بسیار ضعیفی است و جک 3.5 میلیمتری هم ازش حذف شده و دارای دکمه های فیزیکی بود که به افت کیفیت ظاهریش خیلی ضربه زد و همچنین دارای حاشیه های زیادی در صفحه نمایش این گوشی بود. HTC با این شکست دیگه نتونست به بازار برگرده.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

5 – LG G5

شرکت الجی زمانی از پرچمداران فروش گوشی بود و گوشی های جذابی به بازار عرضه میکرد. این شرکت در سال 2016 تصمیم گرفت یک گوشی با امکانات بسیار بالا که ویژگی ها و تجهیزات خاص و ماژولاری رو وارد بازار کنه اما متاسفانه گوشی LG G% مشکلات زیادی داشت. مثلا صفحه نمایش این گوشی بدون دلیل خاموش میشد و یا اینکه هاردش زود میسوخت ، تا جاییکه شرکت الجی تصمیم به جمع آوری این محصول از سطح بازار گرفت. البته بگیم که کمپانی الجی بخاطر خیلی از ابداعات همه را مدیون خود کرده، مثلا فیلمبرداری 4K و نمایشگر خمیده ( LG G flex ) منظور تاشو نیست. یا مثلا گذاشتن دوربین دوم در گوشی که متاسفانه این محصولات موفقیت خاصی دربر نداشتن و دیگه بخش موبایل الجی کنسل شد و هیچ گوشی به بازار عرضه نمیکنه.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

6 – بلک بری

شرکت بلک بری از قدیمی های تولید کننده گوشی همراه بود و زمانی 50 درصد از بازار آمریکا رو در اختیار داشت که امروزه این مقدار به 0 درصد رسیده. بلک بری حتی در بازار ایران هم محبوب بود و طرفداران زیادی داشت و به یک برند خاص تبدیل شده بود. اما یکی از بدترین و بزرگترین شکست ها در دنیای موبایل به این شرکت مربوط میشه. این کمپانی در سال های آخر فعالیت خود اقدام به عرضه BlackBerry Passport کرد و بعد از آن هم تصمیم گرفت که گوشی هایی با سیستم عامل اندروید وارد بازار کنه که این کار مورد استقبال مردم قرار نگرفت و فروشی نداشت ودر نهایت شکست بزرگی خورد و به نوعی ورشکسته شد و در نهایت سهام شرکت بلک بری به کمپانی لنوو فروخته شد.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

7 – گوگل پیکسل 4

شکست بعدی این لیست مربوط به گوگل هست. امروزه به لو رفتن اطلاعات گوشی قبل از معرفی و عرضه به بازار عادت داریم اما یکی از اولین گوشی هایی که اطلاعات کاملش پیش از رونمایی فاش و بقولی اسپویل شد، مربوط به گوگل با گوشی Google Pixel 4 بود. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت خیلی سریع از محصول خودش رونمایی کنه اما به دلیل ایرادات و مشکل های فنی مانند باتری کم حجم و حافظه کم و سخت افزار ضعیفش به یک پروژه شکست تبدیل شد.

بدترین شکست ها در دنیای موبایل مال کدام شرکت ها است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *