بررسی و راهنمای خرید

بررسی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا

بررسی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا

این مدل اپل واچ بزرگترین و خفن ترین ساعت هوشمندی هست که ارائه شده و قیمت پایه 800 دلاری در بازار جهان رو داره ، اپل واچ اولترا یک سری امکانات داره که حتی اگر در ایران هم نباشیم زیاد به کارمون نمیاد و هرروز نمیشه استفاده کرد و فقط به درد یک عده خاصی میخوره ، حالا تو این مقاله میخوایم بررسی کنیم که اپل واچ اولترا چه امکاناتی داره و به درد چه کسانی میخوره و چقدر ارزش خرید داره! و تکات مثبت و منفی این ساعت هوشمند چی هست!

طراحی اپل واچ اولترا

ابتدا بگیم که هدف اصلی تولید اپل واچ اولترا ورزشکاران حرفه ای مثل کوهنوردان و صخره نوردان و غواصان و… هستند ، ظاهر این ساعت هوشمند نسبت به نسل های قبلی 7 و 8 ظریف نیست ولی مقاومت یالا و بهتری داره ، از اونجایی که من خودم ساعت های بزرگ رو دوست داشتم یزای همین از طراحی و ظاهر واچ اولترا خیلی خوشم میاد.

وزن اپل واچ اولترا یکم بیشتر از سری 8 هست اما وقتی روی دست میندازید اصلا احساس سنگینی نمیکنید و از اونجایی که واچ رو حسش میکنید یک حس بهتری هم داره (نظر خودمه)

از لحاظ اندازه صفحه نمایش هم یکمی بزرگتر شده و بخاطر صفحه تختی که داره نسبتا بزرگتر هم دیده میشه و یک  فریم تیتانیومی دورش رو احاطه کرده و باعث مقاومت بیشتر و بهتر واچ اولترا شده است.

همان کلید های اصلی که در سری 7 و 8 بودند رو هم روی واچ اولترا داریم ولی یک دکمه به اسم Action بهش اضافه شده و به رنگ نارنجی بوده و در قسمت چپ فریم آن قرار دارد و کارایی های مختلفی داره و بر اساس سلیقه خودتون میتونید شخصی سازی کنید. این دکمه به صورت پیش فرض ، وقتی فشار بدید منوی workout رو میاره و لیستی از ورزش هایی که برنامه اپل واچ ازشون پشتیبانی میکنه رو بهتون نشان میده و میتونید استفاده کنید و شروع به ورزش وآنالیز خود نمایید. در این سری سنسور های بهبود یافته تری نسبت یه واچ 8 داره و سنسور تشخیص تصادف هم بهش اضافه شده است.

 

 

طراحی اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا یک صفحه نمایش 2000 نیتی داشته که زیر شدیدترین نورهم میتونید صفحه نمایش ساعت رو ببینید و مشکلی نداشته باشید از طرفی یک سنسور دمای آب جدید داره که برای شناگران و غواصان میتونه استفاده بشه و 3عدد هم میکروفون داشته که به کمک آنها تماس صوتی با کیفیت تری تو محیط باز خواهید داشت و یک اسپیکر اضافه هم داره که به بهبود کیفیت مکالمه کمک میکنه و در کنار اینکه برای آژیر اضطراری هم استفاده میشه.

 

امکانات خاص اپل واچ اولترا 

حالا که از آژیر اضطراری حرفی شد، بگذارید از یک قابلیت که فقط در اپل واچ اولترا میبینید براتون بگم ، اگر دکمه اکشن باتن رو بزنید و نگهش دارید یک منویی باز میشه که یک گزینه بنان Siren داره که وقتی اونو از صفحه به سمت راست بکشید شروع میکنه به ایجاد یک صدای 86 دسیبلی از خودش منتشر میکنه که تا 180 متر اونطرف تر هم شنیده میشه ، این قابلیت به درد مواقعی میخوره که مثلا شما در یک منطقه باز گیر افتادید و نیاز به کمک دارید و یا از هم تیمی های خودتون عقب مانده اید یا گم شده اید ، با کمک این آژیر میتونید درخواست کمک کنید تا افرادی که این صدا را میشنوند به کمک شما بیایند.

به کمک قابلیت waypoint میتونید هرجایی که راه رفتید و هرنقطه که بودید رو علامتگذاری کنید مثلا هرجایی که خودروی خودتونو پارک کردید رو روی واچ علامت گذاری میکنید و.. و وقتی میخواید راه یا مکان قبلی و یا خودروی خودتون رو پیدا کنید این قابلیت اپل واچ به راحتی میتونه مسیر رو نشونتون بده و پیداش کنید.

به کمک قابلیت waypoint میتونید هرجایی که راه رفتید و هرنقطه که بودید رو علامتگذاری ، مثلا ماشین خودتون رو جایی پارک کردید و اونجارو تو واچ علامتگذاری میکنید و… و وقتی میخواید راه رو پیدا کنید یا جاییکه قبلا بوده اید یا ماشین خودتونو رو که پارک کرده بودید رو پیدا کنید به کمک واچ اولترا که راه رو بهتون نشون میده و میتونید مسیر رو پیدا کنید.

قابلیت بک ترک (backtrack) هم ردپای شما رو علامتگذاری میکنه و مسیرهایی که علامت زده باشید رو برای برگشت نشون میده و میتونید دقیقا از همون مسیری که اومدید برگردید.

 

باتری اپل واچ اولترا

یکی از مهمترین بخش های اپل واچ اولترا ، باتری اون هست. در اپل واچ سری 7 حداکثر تا 1 روز و نیم شارزدهی داشتید اما در اپل واچ اولترا با تجربه ای که ازش داشتیم ، 2 تا 3 روز شارژدهی مناسب رو به ما داد . البته یک حالت پاور مود هم داره که با فعال کردنش ، GPS و ضربان قلب فعال میمونه و بقیه امکاناتش غبرفعال میشن که کمک میکنه عمر باتری خیلی بیشتری هم داشته باشه.

 

ظاهر نرم افزاری اپل واچ اولترا

بخاطر اینکه در اپل واچ اولترا رابط کاربری OS9 استفاده شده تفاوت چندانی با سری 7 و 8 نداره و کاملا شبیه به هم هستند و فقط یک واچ فیس خفن مختص واچ اولترا بنام WayFinder داره که قطب نمای همیشه فعالی داره و سمت شمال و جنوب رو بهتون نشان میده و یک حالت شب داره که ظاهر بسیار زیبایی به صفحه ساعت میده و در سری های 7 و 8 این مورد وجود نداره ، ساعت هوشمند اولترا پیام و اعلانات فارسی رو پشتیبانی میکنه ولی اگر بخواین به پیامها جواب بدین کیبورد فارسی ندارید و باید انگلیسی بنویسید.

 

خاصیت ضدآب ساعت هوشمند اولترا

از قابلیت دیگه اپل واچ اولترا ، خاصیت ضدآب بودن تا 100 متر در استخر و 40 متر داخل دریا هست که یک اپلیکیشن اختصاصی برای این قابلیت در نظر گرفته  شده بنام Deeps که اگر فعالش کنید بهتون میگه که ابتدا واچ اولترا کاملا داخل آب فرو ببرید تا بتونه یکسری دیتا بهتون بده ، مثل عمق و دمای آب که برای غواصان بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

خاصیت ضدآب ساعت هوشمند اولترا

جمع بندی

قیمت اپل واچ اولترا که درحال حاضر در بازار کشور ما حدود 40 میلیون تومان هست و یکسری ویژگی و قابلیت هاش هم برای کاربران  ایرانی در دسترس نیست اما اگر گوشی آیفون دارید ، اپل واچ بهترین ساعت هوشمندی هست که میتونید بعنوان ساعت هوشمند داشته باشید. با توجه به دلایلی که گفتیم ، مخصوصا قیمت بالا و امکاناتی که در ایران غیر قابل استفاده است بهتون پیشنهاد میکنیم ساعت هوشمند با طرح اپل واچ اولترا که ساخته شرکت و برند های معتبر جهانی هستند و پیشرو دیجیتال براتون در نظر گرفته و میتونید هم قیمتی مناسبتر داشته و هم به آیفون و هم به گوشی های اندرویدی متصل و استفاده کنید را خریداری نمایید و از امکانات جذابش.ن بهره ببرید.

 

 

 

2 نظر در “بررسی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا

  1. ارکان گفت:

    سلام دوستان نمیخوام در مورد قیمت بالای این ساعت بحث کنم اما فکر نمیکنم ساعتی بتونه باهاش رقابت کنه فوقولادس اگر بگیرید لذتش خیلی بیشتر از پولیه که دادید

    1. حامد قهرمانی گفت:

      ممنون از کامنت بجاتون
      البته که هیچ ساعت هوشمندی به پای این نمیرسه ولی از عوامل بازدارنده برای کاربران همین قیمت بالای محصول هست وگرنه واقعا ارزششو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *